Exista in comunicarea corporatista lucruri pe care pur si simplu nu le comunici, pentru binele echipei tale, fie ca esti liderul unei companii, al unei divizii sau departament, pentru ca risti sa demotivezi, spune Ghenea. Exista informatii care ii sunt necesare doar liderului, factorul de decizie, iar aceasta atitudine nu presupune neaparat o lipsa de sinceritate.
„Da, risti o lacuna de sinceritate daca schimbi regulile jocului, ale comunicarii abordate, la jumatatea drumului”, admite Ghenea.
Oricat de delicata ar fi bucataria interna a unei afaceri care resimte efectele crizei financiare, sa alegi sa o expui tuturor angajatilor, in cele mai mici detalii, nu te ajuta. Comunicarea interna trebuie construita in functie de ierarhia si atributiile fiecarui angajat in parte. Daca iti incarci oamenii din subordine cu toate problemele cu care se confrunta organizatia, asupra carora nu au control direct, nu faci altceva decat sa ii incarci si sa ii demotivezi in detrimentul business-ului.
Opinia lui Ghenea este intarita de cea a Soranei Savu, managing partnerul agentiei de relatii publice Premium PR.
„Trebuie sa tii cont de nivelul de educare al audientei careia te adresezi. Nu-i spui bancherului acelasi lucru pe care il spui secretarei”, spune Savu. Motiv pentru care, spune sefa Premium, in 2009 a crescut foarte mult cererea managerilor de top pentru servicii de consultanta strategica.
„Sunt servicii scumpe, care s-au cerut intensiv in 2009, pentru ca managerii de corporatii au vrut sa stie cum sa livreze informatii delicate, cum ii spui fiecarui om din subordine ceea ce trebuie sa stie, ca sa functioneze la nivel optim, eficient”, explica Savu.
Sorana Savu si Marius Ghenea se numara printre speakerii evenimentului PR Forum, organizat de Evensys pe 23 si 24 martie.