Potrivit acestuia, informatia a fost obtinuta prin „agregarea cifrelor din interiorul televiziunilor, atat de la posturile mari (ProTV, Antena), cit si de la celelalte statii (Prima, Realitatea, A3, Kanal D)”.
„Scaderea e mai abrupta decit estimasera atit statiile, cit si agentiile si clientii”, subliniaza Tolontan.
2009 este asociat de oamenii din media cu „cel mai prost an din istorie”. Potrivit Media Fact Book, in T1 2009, investitiile pe TV au scazut cu pana la 70% fata de perioada similara din 2008: „Abia daca vedeam 2-3 campanii pe TV in ianuarie-februarie”, se arata in raportul citat.
In primavara anului trecut, Pro TV a dat startul discounturilor agresive pe piata TV, vanzand punctul de audienta cu pana la 50% mai ieftin, tendinta care a fost urmata apoi si de alte televiziuni importante.
Chiar si asa, inceputul anului 2010 a fost marcat de noi reduceri. Intr-un interviu acordat recent DailyBusiness.ro, Brandusa Vlanga, sefa regiei DBV Media House, a atras atentia asupra preturilor de dumping cu care televiziunile mari au intrat in 2010.
„Din pacate, televiziunile mari au inceput anul cu niste preturi care pentru statiile mici sunt demoralizatoare. Au pastrat, in principiu, preturile de anul trecut, la care au aplicat niste sezonalitati si de 50% pe ianuarie si pe februarie”, a afirmat Vlanga.