Reprezentantii industriei de PR din Romania prevad pentru 2009, in contextul crizei economice, o scadere importanta a nivelului afacerilor, dupa ce anul trecut piata a crescut cu 25%.
„In conditiile in care majoritatea industriilor care au nevoie de PR previzioneaza scaderi ale cifrei de afaceri de pana la 30%, in ce priveste sectorul relatiilor publice putem sa spunem ca suntem optimisti daca vorbim de o stagnare a pietei”, a spus Rares Petrisor, presedintele ARRP.
Piata autohtona de relatii publice a crescut anul trecut cu 25%, la 30 milioane euro in 2008, fata de anul 2007, a spus Gabriela Lungu, managing partner al agentiei The Practice.
Porivit acesteia, in urma crizei financiare, firmele de PR vor pierde in primul rand clienti din doua mari domenii de activitate, respectiv companiile specializate in creditare si jucatori din real estate. „Ca efect imediat, vom asista la o scadere a numarului de evenimente in aceste domenii, si nu numai”, a spus Lungu.
Reprezentantii industriei spun ca, totodata, criza economica a adus un nou fenomen pe piata relatiilor publice. „Au crescut bugetele pentru activitatile de marketing PR, iar agentiile sunt solicitate din ce in ce mai mult pentru programe de comunicare necesare in cazul disponibilizarilor”, a precizat Gabriela Lungu.
In momentul de fata, in Romania activeaza 54 de agentii specializate in relatii publice.
In 2008, Paul Holmescel, cel mai cunoscut analist international de PR, a spus cu ocazia premiilor SABRE ca „Romania este cea mai creativa si mai competitiva piata de profil din Europa”.