- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
Media & Advertising

Avertismente pentru PR: atentie la momentele de criza si la noul tip de comunicare cu presa

20 Mar, 00:01 • sergiu.mihalcea
2007 a fost un an dificil pentru industria locala a relatiilor publice (PR), cauza principala fiind lipsa de transparenta a companiilor-client in relatiile cu media in situatii de criza, dar si lipsa de exercitiu a firmelor de PR in astfel de cazuri, au declarat specialistii prezenti ieri la PR Forum, un eveniment organizat de Evensys.
Avertismente pentru PR: atentie la momentele de criza si la noul tip de comunicare cu presa

Printre situatiile exceptionale ale anului trecut care au degenerat in imagine negativa si cresterea sentimentului critic fata de companii s-au numarat decesul unei angajate a Ernst&Young, iaurtul presupus contaminat al Danone, sau focarele de pesta porcina, a spus Eliza Rogalski, managing partner al agentiei de PR Rogalski-Grigoriu.

„A fost in general un an bun pentru piata de PR, insa aceste situatii neobisnuite au tras un semnal de alarma pentru nivelul de adaptare la nevoile actuale ale clientilor”, a spus ea.

Pe de alta parte, specialistii in PR asteapta de la clienti sa fie mai proactivi si mai deschisi in 2008, pentru a eficientiza munca PR-istilor.

In 2008, companiile si departamentele de PR ar trebui sa se concentreze pe pregatirea din timp a unor servicii de risk-management, care sa le ajute sa gestioneze situatiile de criza, a mai spus Rogalski.

O alta tendinta a anului curent va fi atentia sporita acordata actualizarii cat mai rapide a informatiilor disponibile online pe site-urile companiilor-client, a spus Loredana Visa, PR manager al Avon Canada.

Ea a subliniat nevoia de aliniere a PR-ului la tendintele din presa – deadline-uri din ce in ce mai scurte, si viteza cu care circula informatia in media online – si la cerintele tehnologice in 2008.

[quote=Loredana Visan, PR manager Avon Canada]Deadline-urile cerute de presa nu mai sunt de 2 zile, ci de 2 ore. Blogurile sunt noile comunicate de presa[/quote]
In opinia acesteia, 2008 trebuie sa fie anul in care relatia media-PR sa devina „mai sofisticata”, acest lucru realizandu-se prin adoptarea mecanismelor tehnologice moderne de lucru, cum ar fi blog-ul, chat-ul, retelele sociale sau podcast-ul, instrumente care vor inlesni comunicarea companiilor cu presa si implicit cu societatea civila.

Visa a dat ca exemplu piata de PR si presa din Canada, tara in care aceasta lucreaza de patru ani, in care 20% din PR-isti folosesc blog-ul ca instrument de lucru, iar circa 73% din jurnalistii de acolo utilizeaza blogul ca sursa primara in conceperea si „gasirea” informatiilor cu valoare de stire. In opinia acesteia, piata de PR romaneasca se aseamana cu piata canadiana, singurele diferente existand la nivel de tehnologii folosite.

In 2008, Internetul va fi instrumentul care va modifica cel mai mult raportul PR-client-presa.

De asemenea, in opinia lui Visa, comunicatele de presa va trebui sa fie concepute diferit in 2008, datorita distributiei la nivel larg de care acestea au parte, odata cu implementarea de noi sisteme, cum ar fi site-urile de comunicate de presa si distributia acestora catre un segment larg de public, „publicul comunicatelor” nemaifiind format preponderent din presa.

Visa a sustinut evolutia blogurilor si aprecierea de care acestea se bucura, declarand ca „blogurile sunt noile comunicate de presa, iar bloggerii sunt un alt fel de jurnalisti”, informatii care trebuie intelese si asimilate de catre PR-isti.

De asemenea, PR-istii ar trebui sa acorde mai multa importanta bloggerilor, invitandu-i la evenimente, furnizandu-le informatii si comunicate de presa, sau acces la Internet Wi-fi in cadrul evenimentelor. Pe de alta parte, companiile trebuie sa isi actualizeze sectiunile online dedicate presei, incluzand mai multe informatii si materiale cu continut gata de publicat pentru presa.

In evaluarea relatiei dintre PR-isti si presa, Rashad El Jisr de la publisher-ul Business Media Group (BMG) a prezentat „10 porunci” care, in opinia sa, trebuie respectate de catre orice PR-ist care doreste sa lucreze intr-un mod profesionist, iar relatia dintre PR si media sa fie eficienta si productiva.

„Poruncile” se refera, printre altele, la seriozitatea documentarii, acceptarea fara rezerve a deciziei de publicare din partea jurnalistilor, intelegerea target-ului publicatiei careia ii trimite comunicate, adaugarea de valoare si individualizare a informatiei pentru fiecare publicatie in parte.

Urmărește Daily Business pe Google News
Alte articole
Criză de personal în spitalele din România. Pacienții lăsați de izbeliste într-o situație disperată!
Criză de personal în spitalele din România. Pacienții lăsați de izbeliste într-o situație disperată!
Zona din România care ar putea suferi un mare cutremur! Ce trebuie să știi
Zona din România care ar putea suferi un mare cutremur! Ce trebuie să știi
Marcel Ciolacu aruncă bomba înainte de alegeri: „Nu e o certitudine că voi intra în turul 2!”
Marcel Ciolacu aruncă bomba înainte de alegeri: „Nu e o certitudine că voi intra în turul 2!”
Marcel Ciolacu anunță data oficială a aderării la Schengen
Marcel Ciolacu anunță data oficială a aderării la Schengen
Marcel Ciolacu și Nicolae Ciucă sunt prezenți la altă dezbatere prezidențială
Marcel Ciolacu și Nicolae Ciucă sunt prezenți la altă dezbatere prezidențială
Cât costă fasolea, sarmalele sau vinul fiert la Târgul de Crăciun de la Craiova. Prețurile au explodat în ultimul an
Cât costă fasolea, sarmalele sau vinul fiert la Târgul de Crăciun de la Craiova. Prețurile au explodat ...
PPC, gigantul care a preluat Enel, raportează un profit uriaș de 305 milioane de euro
PPC, gigantul care a preluat Enel, raportează un profit uriaș de 305 milioane de euro
România în prag de colaps financiar în 2025. Avertismentul teribil al unui economist de renume
România în prag de colaps financiar în 2025. Avertismentul teribil al unui economist de renume
Ludovic Orban se retrage din cursa electorală! Anunță că o susține pe Elena Lasconi
Ludovic Orban se retrage din cursa electorală! Anunță că o susține pe Elena Lasconi
Confruntarea președinților la prezidențiale. Decizii esențiale privind cursa spre Cotroceni
Confruntarea președinților la prezidențiale. Decizii esențiale privind cursa spre Cotroceni
Leonardo Badea (BNR) anunță cum RoPay pune România în centrul Europei!
Leonardo Badea (BNR) anunță cum RoPay pune România în centrul Europei!
Cât primești la Loto 6/49 cu doar trei numere câștigătoare. Îți recuperezi investiția de câteva ori
Cât primești la Loto 6/49 cu doar trei numere câștigătoare. Îți recuperezi investiția de câteva ori
Devine obligatoriu în România, de la 1 ianuarie 2025. Anunțul momentului de la ANAF, cine sunt vizați
Devine obligatoriu în România, de la 1 ianuarie 2025. Anunțul momentului de la ANAF, cine sunt vizați
România, un pas mai aproape de Schengen! Întâlnire la Viena pentru aderarea la spațiul european
România, un pas mai aproape de Schengen! Întâlnire la Viena pentru aderarea la spațiul european
Cât este ajutorul de înmormântare după noua lege a pensiilor. Care sunt condiţiile de acordare
Cât este ajutorul de înmormântare după noua lege a pensiilor. Care sunt condiţiile de acordare
Bonusul de Crăciun pentru angajați. Care sunt condițiile impuse
Bonusul de Crăciun pentru angajați. Care sunt condițiile impuse
Un întreg sat din regiunea Toscana a fost scos la licitație. Cătunul italienesc costă cât un apartament în nordul Bucureștiului
Un întreg sat din regiunea Toscana a fost scos la licitație. Cătunul italienesc costă cât un apartament ...
Poșta Română își închide toate oficiile! Decizia radicală a șocat românii
Poșta Română își închide toate oficiile! Decizia radicală a șocat românii