Potrivit directorului Media Investment, televiziunile vor trebui sa isi defineasca foarte clar targetul carora se adreseaza, in viitorul apropiat.
„Obiceiul de consum TV este mult mai apropiat de obiceiul de consum online”, a explicat acesta.
Scaderea investitiilor in publicitatea pe print, care se vor ridica pana la 40% anul acesta, a fost asociata, de majoritatea specialistilor media, cu interesul tot mai crescut al consumatorilor, si al advertiserilor, pentru informatia digitala.
Previziunile pentru evolutia ziarelor printate in 2010, o perioada neagra pentru majoritatea publicitarilor, sunt insa la fel de pesimiste.
„Cel mai bun lucru pe care il pot face publisherii in 2010 este sa inchida titlurile care nu aduc profit. Asa ar pune capat unei agonii lungi”, crede Bogdan Prajisteanu, seful Mediaedge:cia Romania.
Online-ul, canal afectat la randul lui de criza, va inregistra in 2009 cea mai mica scadere dintre toate canalele, estimarile situandu-se intre un minus de 15% si 18%.
Investitiile in publicitatea TV vor scadea cu circa 33% anul acesta, potrivit studiului Media Fact Book.