Bogdan Prajisteanu, managing director Mediaedge:cia, a declarat pentru DailyBusiness.ro ca serviciile bancare s-au situat in prima parte a anului pe locul al saptelea in categoria investitorilor in comunicare si publicitate.
Cu toate acestea, Prajisteanu a precizat ca investiile sectorului bancar in acest domeniu au crescut cu peste 50% in trimestrul I al lui 2011 fata de aceeasi perioada a lui 2010.
In acelasi timp, fie ca este vorba de produse de creditare, refinantare sau atragerea de depozite, bancile, aflate inr-o continua goana dupa clienti, cauta acum forma de comunicare cu care sa-i convinga pe romani.
Alin Iacob, redactor-sef al site-ului de oferte bancare [url=http://www.conso.ro]conso.ro[/url], a declarat pentru DailyBusiness.ro ca de obicei bancile anunta ceea ce le aduce avantaje din punct de vedere al imaginii, cum ar fi scaderile de dobanzi la credite si cresteri la depozite.
Pe de alta parte, Liviu David, creative director la Next Advertising, este de parere ca „s-a stricat ceva in comunicarea bancara”, iar institutiile financiare nu mai sunt atat de relaxate.
Si asta pentru ca oamenii se lasa greu convinsi sa apeleze la serviciile bancare, mai ales in ceea ce priveste creditarea.
„Nu mai pica bani din cer, cum era inainte, asa ca totul se discuta si rediscuta, sa fie aseptic totul, sa nu deranjam pe nimeni daca se poate. E foarte greu sa faci campanii memorabile fara sa deranjezi pe cineva. Noi avem mare noroc cu personajul asta (n.r. ‘zanul’ de la Banca Transilvania) si cu oamenii care lucreaza acolo: ei fac chestii inaintea pietei”, a declarat David.
La randul sau, Bogdan Naumovici, creative director al Agentiei 23, sustine ca bancile au ramas inca in bula lor de sticla, cu mici ajustari, unde „vorbesc in continuare despre povesti, unde totul e frumos, cand lumea le-ar lua gatul cu secera daca s-ar putea”.
El a amintit ca, de exemplu, Volksbank are 3.000 de procese cu clientii sai.
„Mie mi-ar placea sa vad prima banca vorbind pe bune: ‘domne, uite ce-am facut noi ca sa acceleram criza asta economica. Nu noi, banca asta, noi, bancile. Uite care-i partea noastra de responsabilitate. Uite cum cum credem noi ca v-am afundat. Eu atunci as vorbi despre o schimbare”, a mai spus Naumovici, referitor la campaniile de comunicare si publicitate ale institutiilor bancare.
Pe de alta parte, Bogdan Costin, head of copy la Tempo Advertising, a afirmat ca agentia pe care o reprezinta a participat la pitch-ul BCR in 2009, cand deja incepuse criza, iar atunci era obligatoriu „sa nu mai vorbim despre vise, fantezii” pe care ti le indeplinesti cu credite de nevoi personale.
„Nu iti mai poti permite in ziua de astazi, cand si bancherii s-au trezit la realitate, nu mai poti spune ‘indeplineste-ti visele’. Asta s-a schimbat. E mult mai realist, mai grav, nu mai vorbesc despre vise si dorinte”, a adaugat reprezentantul Tempo.