Cea mai mare companie de media din Europa si a doua din lume va anunta si alte schimbari de strategie. Hartmut Ostrowski, care va prelua carma companiei din ianuarie anul viitor, nu este fan al strategiei lente de pana acum in afacerile care presupun vanzare directa spre clienti.
Ostrowski va avea joia aceasta la Berlin prima intalnire cu 600 de directori din cadrul grupului. Astfel, se anunta inceputul unei restructurari in cadrul companiei.
In primul sau discurs pe probleme de strategie, noul CEO va discuta problema ridicata de vanzarea afacerii cu carti, DVD-uri si muzica. El ar putea confirma si intentia de a cumpara cele 10% din actiunile grupului RTL, pe care inca nu le detine.
Preluarea completa a grupului RTL va fi finantata din vanzarile pe bucati a fostei divizii Direct Group, in trecut una dintre cele 6 ale companiei Bertelsmann. Discutiile legate de acest subiect au fost demarate inca din septembrie, cand CEO-ul Direct Group Ewald Walgenbach si-a dat demisia, iar grupul s-a fragmentat.
Problemele aparute la integrarea afacerilor deja existente in SUA cu Columbia House, divizie de afaceri cu carti, DVD-uri si muzica, cumparata in 2005, si Bookspan, preluata integral in acest an, ar putea rezulta in o scadere a valorii de piata cu 100 de milioane de euro pe 2007, au declarat persoane din interiorul afacerii, citate de Financial Times.
Dupa o perioada de 5 ani de reducere a cheltuielilor cauzata de explozia internetului, compania va intra intr-o perioada de schimbari importante. Bertelsmann e activa in patru mari domenii: publicarea de ziare si reviste, publicare de carte si cluburi de carte, afaceri de divertisment in muzica, televiziune si multimedia dar si afaceri industriale de tiparire si productie de hartie si alte domenii media conexe.