Licitatia a fost castigata de asocierea de THR si TNS, care, potrivit analistului media Catalin Tolontan, a oferit un pret de 890.000 de euro, in vreme ce asocierea Brandient – Saffron – Acacia ar fi ofertat 1,6 milioane de euro, iar TBWA Bucuresti – GfK Romania ar fi ofertat 990.000 de euro.
„Pentru specialistii in branding si cercetare, este evident ca pretul cu care s-a castigat licitatia pentru brandul turistic al Romaniei este nejustificat de mic, in raport cu complexitatea si competentele necesare, dar atata timp cat acest lucru nu este un impediment pentru autoritatea contractanta, nici o contestatie nu poate schimba situatia”, a spus Aneta Bogdan, managing partner Brandient.
Prin urmare, echipa de specialisti in branding si cercetare de piata condusa de Wally Olins si formata din Saffron Brand Consultants, Brandient Consult si Acacia Avenue, a decis sa nu mai conteste anuntul final al Ministerului Turismului privind castigarea licitatiei pentru Brandul Turistic al Romaniei.
„Noi am oferit probabil cea mai buna echipa de branding care ar fi putut fi asamblata pentru acest proiect”, a adaugat Aneta Bogdan, reprezentantul oficial al asocierii.
„Premisa gresita a criteriului ‘pretul cel mai mic’ – atunci cand nu se cumpara creioane ci se cauta ‘companii de prim rang, specialisti de brand cu reputatie’ – a fost amplificata de acceptarea in faza finala a unor firme care nu sunt specializate in branding, contrar documentatiei, caietului de sarcini si PR-ului sustinut de Ministerul Turismului si de consultantul IAA Romania. In acest fel, orice aparenta economie de buget nu poate fi decat iluzorie”, a mai spus Aneta Bogdan.
Brandient furnizeaza servicii integrate de consultanta in marketing si branding, servicii creative de identitate verbala si vizuala, design de ambalaj, comunicare de brand, servicii de brand engagement.
Compania este specializata in crearea si revitalizarea unor proiecte printre care rebrandingul CEC Bank, rebrandingul Domo, al grupului farmaceutic Europharm, al TVR, al Societatii Nationale de Radiocomunicatii Radiocom, al lantului de retail Flanco, al lantului de retail Dedeman, al companiilor Astral, Albalact, Novensys, Smartree, Fabryo, Ceramica Iasi, Nemo Express, Akta, Patria Credit etc., precum si crearea brandurilor Fulga, Credisson, Fonomat, Tuca si Asociatii, Qualians, Verida, Zuzu, QFort, Fragedo, EllaBella, Papane, Cuculand.