Editura Publica
Colectia Branding
Pret 47 lei
Titlu original: Brandsimple: How the best brands keep it simple and succeed
Cartea intr-un minut:
Obiectivul cartii este de a explica motivul pentru care marcile bazate pe idei simple au cel mai mare succes si modul in care si-au dobandit ele locul pe piata.
Cronica DailyBusiness.ro
Odata cu inasprirea concurentei, maximizarea vizibilitatii brandului a ajuns sa fie capitala. Dupa stabilirea strategiei de afaceri, primul pas catre BrandSimple este gasirea unui punct distinctiv al marcii, simplu si semnificativ, pentru a fi intiparit in mintile oamenilor.
Brandul este ceea ce reprezinta produsul sau serviciul in mintea oamenilor si consta intr-o imagine sau un sentiment. Brandingul este procesul executarii si administrarii lucrurilor care determina modul in care oamenii vad marca.
Cand brandul se bazeaza pe o idee simpla, racordata la o strategie de afaceri bine conturata, este mai usor pentru organizatie sa semnaleze consumatorilor elementul distinctiv si de ce merita sa ia in seama aceasta diferenta. Nu exista valoare pe termen lung a unui brand daca acesta nu reprezinta ceva important pentru oameni.
Ideea de brand are nevoie de oameni care stiu sa asculte, sa interpreteze cercetari cantitative, ea nu se construieste in birou si nu necesita o documentare stufoasa. Dupa ce ideea de brand a fost identificata, ea trebuie redusa la o singura propozitie care sa surprinda semnificatia de baza, esenta ei.
[quote]Cu cat marca este mai importanta sau oamenii stiu mai multe despre ea, cu atat fisierul mental este mai mare[/quote]
Un bun semnal de branding comunica ceva ce pare intuitiv adecvat brandului. Unele semnale de branding sunt mai puternice decat altele, iar autorul le numeste semnale de forta.
Sursa tuturor celorlalte semnale este numele brandului. Selectia lui incepe sub forma unui joc cu numere, dar nu este un simplu exercitiu de creativitate. Toate denumirile trebuie sa respecte criterii juridice, lingvistice si strategice.
Numele sunt compuse din doua elemente: forma si continut. Forma se refera la faptul daca acesta este creat sau real. Continutul poate fi unul generic, un cuvant de natura descriptiva, poate fi sugestiv, indicand ideea fara a spune direct care e scopul produsului, si fantezist, care nu are nicio semnificatie dar isi realizeaza una prin semnalele de branding si experienta consumatorilor.
Este esential ca angajatii responsabili cu crearea mesajelor de branding sa fie implicati total in realizarea ideii brandului. Ei trebuie sa internalizeze ideea de BrandSimple si sa si-o aproprie.