- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
Media & Advertising

Brandul ideal este remarcat si cumparat in maxim 1 minut

24 Apr, 00:01 • andra.gheorghe
In conditiile in care timpul alocat cumparaturilor s-a redus la o medie zilnica de 20 de minute, un brand de succes trebuie sa capteze atentia si sa convinga clientul sa cumpere in maximum un minut, potrivit lui Alexander Schonfeld, creative director in cadrul Landor Hamburg.
Brandul ideal este remarcat si cumparat in maxim 1 minut

„Prin anii ’80-’90, clientii isi alocau in jur de 40 de minute pentru cosul zilnic. Astazi traim intr-o lume a vitezei, arhi-aglomerata, iar timpul de cumparaturi s-a injumatatit. In aceste conditii, un brand cu adevarat puternic este remarcat si cumparat in cel mult un minut”, a spus Schonfeld, unul dintre vorbitorii de la evenimentul Brand Simple organizat miercuri la Bucuresti de catre Seed Consultants si Landor Associates.

Directorul de creatie din Hamburg a vorbit si despre rolul pe care il joaca simplitatea si culoarea in imaginea unui brand: „Cea mai de succes formula pentru designul unui brand este simplitatea. Cu cat un semn este mai simplu, cu atat sansele lui de a se transforma in simbol cresc, iar simbolurile sunt cele mai puternice branduri”.

„Culoarea este cel mai sigur de a fi recunoscuta. Uitati-va la movul folosit de Milka, care a devenit ‘movul Milka’, o culoare pe care producatorul are copyright, portocaliul Orange, sau maroul folosit de UPS. Este greu sa adopti o culoare de care toata lumea se fereste”.

Retete pentru branduri puternice

Brandurile-lider intra in mentalul emotional al clientului, potrivit lui Andrew Welch, director executiv al biroului Landor Associates din Londra. Clientul trebuie sa fie mereu o prioritate, pentru ca brandul unei companii este sinonim cu o promisiune facuta lui. Un brand bun face parte din viata de zi cu zi a cumparatorului.

[quote=Andrew Welch, Landor Associates]Directorul de brand raspunde doar in fata lui Dumnezeu si a clientului: el trebuie sa simta, sa vada, sa auda si sa miroasa la fel ca clientul[/quote]
Cu toate acestea, brandul trebuie sa ramana simplu si atragator pentru angajati.

„Viziunea de branding trebuie sa fie tangibila, practica, usor de inteles pentru toata lumea, si orientata catre oameni. Brandul trebuie distribuit in prisma experientei clientului. Directorul de marketing comunica si discuta strategia cu toti membrii din conducerea companiei, inclusiv cu alte departamente din companie – cu oamenii din HR sau comunicare”, a afirmat Lori Rosenwasser, director global pentru practica Brand Engagement (comunicarea valorilor de brand – n.r.) a Landor Associates.

„Un director de marketing nu trebuie sa considere brandul o valoare corporate, trebuie sa vorbeasca despre el, nu sa fie discret, si s-ar putea sa aiba o surpriza: comunicarea intensa a brandului ar putea sa scuteasca business-ul de ceva cheltuieli de publicitate”, a continuat aceasta.

Strategie de business vs. strategie de brand

„Cele doua ar trebui sa coexiste, trebuie planificate simultan si impreuna. Pana una alta, clientilor nu le pasa foarte tare care e strategia, important e sa te apropii de experienta lor. Iar strategia de branding trebuie implementata in cea a CEO-ului. Si e adevarat ca un CEO vizionar, indraznet, usureaza forte mult munca directorului de marketing. Cei de la Nike spun ca brandul e mai important decat afacerea, si au dreptate”, spune Welch.

Potrivit lui Rosenwasser, un brand e format din mii de detalii, care inglobeaza fiecare aspect al business-ului si al oamenilor care formeaza si intretin afacerea – atat angajati, cat si cumparatori.

„Exista un instrument special, numit internal brand engagement, prin care comunicam valorile brandului in cadrul companiei, si astfel reusim sa inspiram oamenii si organizatia sa fie pasionati fata de ceea ce brandul promite, si ii ajutam sa puna brandul in actiune,” a explicat Rosenwasser.

Raportul de forte: CEO-ul si CBO-ul

„CBO-ul (chief brand officer – n.r.) raspunde doar in fata lui Dumnezeu si a clientului: el trebuie sa simta, sa vada, sa auda si sa miroasa la fel ca clientul. El este persoana care conteaza cel mai mult in crearea reputatiei brandului, el trebuie sa introduca in toate departamentele companiei valorile brandului si raspunde de integritatea brandului”, a afirmat Andrew Welch.

Tot el a atras atentia asupra riscului pe care il atrage un CEO mai puternic decat brandul: „CEO-ul nu trebuie sa devina mai puternic decat brandul. Uitati-va la Microsoft fara Bill Gates. Nu mai e perceput la fel”.

Landor Associates este una dintre cele mai importante agentii de consultanta strategica de brand si de design, fondata in 1941 de Walter Landor, un pionier al industriei de branding. Cu 24 de birouri in 18 tari, Landor are in portofoliul de clienti nume ca France Telecom, Procter & Gamble, PepsiCo sau BP.

Seed Consultants este o companie romaneasca ce ofera servicii de consultanta de branding si design, infiintata in 2007. Anul acesta a incheiat un acord cu Landor Associates, devenind partener unic al Landor in Romania.

Urmărește Daily Business pe Google News
Alte articole
Acțiunile Băncii Transilvania se prăbușesc sub presiunea vânzărilor internaționale, iar indicele BVB coboară vertiginos!
Acțiunile Băncii Transilvania se prăbușesc sub presiunea vânzărilor internaționale, iar indicele ...
ANAF vizează românii cu venituri din criptomonede și videochat. Se pregătesc amenzi uriașe
ANAF vizează românii cu venituri din criptomonede și videochat. Se pregătesc amenzi uriașe
România, în criză! Guvernul pregătește creșterea taxelor și impozitelor. De când se aplică măsurile
România, în criză! Guvernul pregătește creșterea taxelor și impozitelor. De când se aplică măsurile
Avertisment de la șeful IKEA: Consumatorii revin la obiceiurile din 2008!
Avertisment de la șeful IKEA: Consumatorii revin la obiceiurile din 2008!
Spartan cucerește Europa! Lanțul românesc de fast-food se extinde în Polonia, Spania și Portugalia
Spartan cucerește Europa! Lanțul românesc de fast-food se extinde în Polonia, Spania și Portugalia
Când intră pensiile românilor în decembrie. Simona Bucura-Oprescu dezvăluie datele
Când intră pensiile românilor în decembrie. Simona Bucura-Oprescu dezvăluie datele
Un simplu buton din mașină poate reduce uzura motoarelor pe benzină și motorină. Foarte puțini șoferi cunosc acest lucru
Un simplu buton din mașină poate reduce uzura motoarelor pe benzină și motorină. Foarte puțini ...
România dă lovitura. UE aprobă cel mai important proiect al deceniului
România dă lovitura. UE aprobă cel mai important proiect al deceniului
ASF a autorizat o nouă companie pe piața asigurărilor RCA din România. Începe să vândă din 20 noiembrie și are cele mai mici prețuri
ASF a autorizat o nouă companie pe piața asigurărilor RCA din România. Începe să vândă din 20 ...
Cum a reușit CTP să strângă milioane din toată România cu ajutorul unui fost lider Coca-Cola
Cum a reușit CTP să strângă milioane din toată România cu ajutorul unui fost lider Coca-Cola
A apărut o nouă înșelăciune care te lasă fără bani pe card. Deja face ravagii în România
A apărut o nouă înșelăciune care te lasă fără bani pe card. Deja face ravagii în România
Se schimbă regulile pentru românii care plătesc cu cardul. Ce trebuie să ştie atât comercianţii, cât şi consumatorii
Se schimbă regulile pentru românii care plătesc cu cardul. Ce trebuie să ştie atât comercianţii, ...
Adio, bon fiscal în România. Proiectul de lege care scutește comercianții de această obligație
Adio, bon fiscal în România. Proiectul de lege care scutește comercianții de această obligație
Atac cibernetic asupra Auchan. Datele a 500.000 de clienți au fost furate de hackeri. Unde s-a întâmplat incidentul
Atac cibernetic asupra Auchan. Datele a 500.000 de clienți au fost furate de hackeri. Unde s-a întâmplat ...
Cât costă călătoria cu trenul de lux din Anglia, asemănat cu Orient Express. Grupul Belmond a lansat „Britannic Explorer”, iar prețurile nu sunt deloc mici
Cât costă călătoria cu trenul de lux din Anglia, asemănat cu Orient Express. Grupul Belmond a lansat ...
România este pe locul 1 la inflaţie în Uniunea Europeană. Care sunt cele mai mari creşterile de preţuri
România este pe locul 1 la inflaţie în Uniunea Europeană. Care sunt cele mai mari creşterile de ...
Ce reguli noi trebuie respectate și cum se schimbă contractele de închiriere
Ce reguli noi trebuie respectate și cum se schimbă contractele de închiriere
Burduja: „România nu are suficientă energie”. Importurile depășesc pragul de 2.500 MW!
Burduja: „România nu are suficientă energie”. Importurile depășesc pragul de 2.500 MW!