- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
Media & Advertising

Branduri senzoriale. Construiti branduri puternice folosind toate cele 5 simturi

15 Oct, 00:04 • Redactia DailyBusiness
Autor: Martin Lindstrom
Branduri senzoriale. Construiti branduri puternice folosind toate cele 5 simturi

Editura Publica
Colectia Business

Pret 49 lei

Titlu original: BRAND sense. Build powerful brands through touch, taste, smell, sight and sound

Cartea intr-un minut:
Un brand are impact total daca alaturi de stimulii vizuali si auditivi se activeaza si alte canale senzoriale – gustul, simtul tactil, mirosul. Autorul dovedeste ca experienta senzoriala a brandurilor joaca un rol major in crearea loialitatii fata de marca.

Cronica DailyBusiness

Toate tehnicile de comunicare utilizate astazi au un lucru in comun: sunt bazate pe doua simturi – vaz si auz – ignorand celelalte 3 simturi, chiar daca studiile arata ca simtul olfactiv joaca un rol major in luarea deciziilor.

Pentru ca brandingul sa supravietuiasca inca un secol, Martin Lindstrom propune o noua viziune, cu o baza emotionala. Pentru consumatorul interactiv, care a crescut cu mouse-ul in mana, comunicarea va fi mai energica, mai scurta, mai rapida si mai directa.

Autorul a colaborat cu institutul Millward Brown pentru un proiect de pionerat de cercetari ale perceptiei senzoriale si comparatii religioase cu brandingul. Au format focus-grupuri in 13 tari si au efectuat teste cantitative pe 3 piete.

Modul in care oamenii isi folosesc simturile variaza de la o piata la alta, atat din punctul de vedere al prioritatii senzoriale, cat si din acela al sensibilitatii senzoriale. 37% dintre subiectii intervievati in cadrul studiului BRAND sense au mentionat vazul ca fiind cel mai important simt in evaluarea mediului inconjurator.

Pe locul al doilea s-a clasat mirosul, cu un procent de 23%. Simtul tactil a ocupat ultimul loc. In asamblu, statisticile arata diferente minore atunci cand se evalueaza un simt in raport cu altul, concluzia fiind ca toate cele 5 simturi sunt extrem de importante in toate formele de comunicare si experienta de viata.

Fiecare fruct sau bucata de carne care ajunge in cosul de cumparaturi trece testul mirosului si al pipaitului, chiar daca se afla intr-un ambalaj de plastic. Oamenii inteleg lumea aproape exclusiv prin intermediul simturilor.

Simturile reprezinta legatura cu memoria si se afla in relatie nemijlocita cu emotiile. Memoria asociatiilor senzoriale produse de un brand intensifica intentia de a cumpara produsele brandului respectiv.

Fiecare ar trebui sa-si dezasambleze brandul in multe componente diferite si sa-si puna intrebarea daca ar renunta la una dintre ele ce se va intampla cu brandul. Exista toate sansele ca in absenta logoului si a numelui, marca sa-si piarda semnificatia. Pentru a schimba situatia cu privire la dependenta de logo, toate celelalte elemente – culori, imagini, sunet, design si semnatura – trebuie sa fie pe deplin integrate.

Aceasta „filozofie de dezasamblare a brandului” ia in consideratie toate punctele de contact posibile cu consumatorul, in scopul de a construi si mentine imaginea brandului.

Religia este unul din aspectele noii generatii de branding. Pentru ca un brand sa-si depaseasca baza traditionala de consumatori loiali, ajungand sa creeze o legatura similara unei relatii religioase, este necesar sa fie urmate cele 10 reguli pe care se bazeaza religia: sentimentul unic de apartenenta, existenta unui obiectiv clar, prezenta unui inamic, autenticitatea, consecventa, crearea unei lumi perfecte, stimularea senzoriala prin culori, ritualuri, simboluri, caracter mistic.

Autorul ii numeste pe cei care vor adopta brandingul senzorial in urmatorul deceniu: pioneri senzoriali – producatorii de masini si companiile farmaceutice; adepti senzoriali – industria telecomunicatiilor si cea a calculatoarelor; discipoli senzoriali – o gama larga de industrii, incluzand comertul en detail, FMCG si divertismentul.

Brandurile de tip PHV (Propunere Holista de Vanzare) se ancoreaza in traditie, adoptand caracteristici religioase, sunt dezasamblabile, au propria lor identitate, exprimata in toate mesajele, formele, simbolurile si traditiile utilizate. Aceste branduri nu se centreaza pe logo si transforma toate canalele posibile in avantaje strategice.

Supravietuirea brandului este importanta pentru consumatorii sai, are o istorie distincta. Consumatorii dezvolta ritualuri si traditii avand ca obiect utilizarea brandului.

Urmărește Daily Business pe Google News
Alte articole
România, țara din Europa cu unul dintre cele mai mici tarife la apă potabilă. Județele în care românii plătesc cel mai mult
România, țara din Europa cu unul dintre cele mai mici tarife la apă potabilă. Județele în care ...
Investiția care dă restart economiei din Nord-Est. Noua fabrică de milioane de euro angajează pe bandă rulantă!
Investiția care dă restart economiei din Nord-Est. Noua fabrică de milioane de euro angajează pe ...
Cinci destinații din Europa pe care trebuie să le vizitezi neapărat în 2025! Cât te costă o vacanță aici
Cinci destinații din Europa pe care trebuie să le vizitezi neapărat în 2025! Cât te costă o vacanță ...
Șoferii români vor fi obligați să plătească un nou tip de rovinietă din 15 ianuarie 2025. Cine trebuie să plătească această taxă de drum
Șoferii români vor fi obligați să plătească un nou tip de rovinietă din 15 ianuarie 2025. Cine ...
România intră oficial în Visa Waiver. Tot ce trebuie să știi pentru călătoriile fără viză în SUA!
România intră oficial în Visa Waiver. Tot ce trebuie să știi pentru călătoriile fără viză în SUA!
Locul de muncă plătit cu aproape 600 de lei pe zi. Se oferă cazare, transport gratuit și 3 mese pe zi. Candidații nu au nevoie de studii superioare
Locul de muncă plătit cu aproape 600 de lei pe zi. Se oferă cazare, transport gratuit și 3 mese pe ...
Cei 7 care pot schimba jocul. Cum ar putea Crin Antonescu să rămână fără șansa de a candida. Tensiuni între PSD și PNL
Cei 7 care pot schimba jocul. Cum ar putea Crin Antonescu să rămână fără șansa de a candida. Tensiuni ...
Cresc sau nu salariile profesorilor în 2025. Daniel David: „Educația a fost asumată ca o prioritate. Premierul are de onorat niște promisiuni”
Cresc sau nu salariile profesorilor în 2025. Daniel David: „Educația a fost asumată ca o prioritate. ...
Amenzi de până la 30.000 de lei pentru deținătorii de centrale termice care ignoră o operațiune obligatorie pe timp de iarnă
Amenzi de până la 30.000 de lei pentru deținătorii de centrale termice care ignoră o operațiune ...
Totul despre taxele din 2025. Cine și cât trebuie să plătească
Totul despre taxele din 2025. Cine și cât trebuie să plătească
Crin Antonescu, mesaj pentru Marcel Ciolacu. Ce îi promite dacă va ajunge președinte: ”Nu voi face intrigi! Pot să-i garantez două lucruri”
Crin Antonescu, mesaj pentru Marcel Ciolacu. Ce îi promite dacă va ajunge președinte: ”Nu voi face ...
Se propune ca trei zile de concediu medical să nu mai fie plătite! Reacție dură din partea sindicatelor
Se propune ca trei zile de concediu medical să nu mai fie plătite! Reacție dură din partea sindicatelor
Câți bani trebuie să scoți din buzunar pentru o noapte în casa lui Tudor Chirilă din Viscri
Câți bani trebuie să scoți din buzunar pentru o noapte în casa lui Tudor Chirilă din Viscri
Au început cozile la ghișee în 2025. Mircea Coșea: „Populație care trăiește numai din oferte”
Au început cozile la ghișee în 2025. Mircea Coșea: „Populație care trăiește numai din oferte”
Prognoza meteo 10 ianuarie 2025. Ce anunță meteorologii pentru țară și Capitală
Prognoza meteo 10 ianuarie 2025. Ce anunță meteorologii pentru țară și Capitală
Județul care are cea mai scumpă apă potabilă din România. Metrul cub a depășit 10 lei
Județul care are cea mai scumpă apă potabilă din România. Metrul cub a depășit 10 lei
O importantă fabrică din București a fost scoasă la vânzare. De la peste 600 de angajați, acum e îngropată în datorii
O importantă fabrică din București a fost scoasă la vânzare. De la peste 600 de angajați, acum ...
Semnul de circulație care le dă bătăi de cap șoferilor în 2025. Mulți nu știu ce semnificație are și riscă amenzi usturătoare
Semnul de circulație care le dă bătăi de cap șoferilor în 2025. Mulți nu știu ce semnificație ...