Dintre cele 130 de voturi exprimate in adunarea de joi, formata din editori, agentii si clienti de publicitate, membri ai BRAT, 118 au fost de acord cu includerea in statutul asociatiei acestui nou rol. Decizia a fost adoptata cu 12 abtineri si nici un vot impotriva.
Propunerea a fost inaintata de Catalin Tolontan, redactorul sef al publicatiei Gazeta Sporturilor, totodata membru in Consiliul de Administratie al BRAT.
Acesta a semnalat ca unele trusturi media, precum MediaPro sau Intact, practica vanzarea spatiului publicitar la posturile lor TV la un pret redus, cu conditia ca agentiile de publicitate sa cumpere spatiu publicitar si in publicatiile din interiorul trustului, relateaza NewsIn.
Editorii carora li s-a imputat aceasta practica, si care sunt membrii BRAT, „nu au negat si nici nu au votat imoptriva”, cu privire la recomandarea asociatiei, a declarat Tolontan.
Potrivit acestuia, practica din anumite trusturi de a folosi puterea televiziunii in negocieri privind tranzactionarea spatiului publicitar pentru publicatiile care le apartin afecteaza in mod negativ activitatea agentiilor de publicitate, obligate sa cheltuiasca anual un anumit buget si sa cumpere spatiu publicitar de la marile trusturi de presa, si prin urmare sa cedeze acestor „presiuni”.
Totodata, au de suferit publicatiile tiparite si online, inclusiv cele atasate unei televiziuni, care poate negocia cu mai mult succes contracte de publicitate si pentru ele.
Tranzactionarea spatiului publicitar va deveni „jocul celei mai mari televiziuni, asa ca nu vor avea de castigat decat publicatiile atasate celei mai mari televiziuni”, a explicat Tolontan.