Click! a reusit sa vanda in primele 3 luni ale anului 202.000 exemplare in medie per aparitie, insa liderul din valul anterior de masuratori, tabloidul Libertatea, nu si-a depus inca declaratia de difuzare.
Trustul elvetian Ringier nu a remis deocamdata catre Brat declaratiile de difuzare pentru doua dintre cotidienele pe care le detine, Libertatea, respectiv Evenimentul Zilei, ambele clasate in ultimul trimestrul al anului trecut in top 10 cele mai vandute cotidiene din Romania.
Libertatea a ocupat in intervalul octombrie – decembrie 2008 pozitia de lider de vanzari in randul cotidienelor nationale, cu peste 235.000 de exemplare vandute per aparitie, iar Evenimentul Zilei, pozitia a 9-a, cu aproximativ 43.000 de exemplare vandute per editie.
Cifrele publicate saptamana aceasta de Brat par sa confirme rezultatele campaniilor agresive intreprinse in ultimele luni de Adevarul Holding, care promovau Click! ca lider de vanzari pe piata locala de publishing. Tabloidul a reusit sa-si creasca vanzarile cu peste 26% in primul trimestru al 2009, fata de ultimele 3 luni ale anului precedent.
[img=234]Evolutia vanzarilor print [/img]
Pozitia a doua in topul vanzarilor print este ocupata de cotidianul Cancan. Tabloidul lui Radu Budeanu a vandut in primul trimestru al anului in curs circa 100.600 exemplare in medie pe zi, cu 8% mai putin comparativ cu ultimul trimestru din 2008.
Pe 3 s-a clasat Adevarul, cu 81.720 de exemplare vandute in medie per aparitie in perioada ianuarie-martie. Sprijinit de campania de distributie de carti impreuna cu ziarul, quality-ul patronat de Dinu Patriciu si-a crescut vanzarile cu 33% fata de octombrie-decembrie 2008, si cu peste 200% fata de ianuarie-martie anul trecut. In primele 3 luni din 2008, Adevarul vindea circa 24.000 exemplare zilnic.
Trustul Intact este prezent in topul vanzarilor print cu 2 titluri. Cotidianul sportiv Gazeta Sporturilor a vandut in primul trimestru al anului 67.720 copii per aparitie, ocupand pozitia a 4-a in clasament, dar a raportat o scadere de 17% a vanzarilor fata de ultimele trei luni ale 2008.
Jurnalul National – aflat tot in portofoliul Intact – ocupa locul 5 in clasamentul celor mai bine vandute cotidiene nationale, cu circa 55.000 de exemplare vandute zilnic, in scadere cu 6% fata de ultimul trimestru al anului trecut.
Romania Libera intra in clasament pe pozitia a 6-a, cu vanzari medii zilnice de 50.400 copii, in scadere cu 4% fata de octombrie-decembrie 2008. Pe 7 s-a clasat Pro Sport, editat de Publimedia. Rivalul Gazeta Sporturilor a vandut cu 27% mai putin in primul trimestru al anului, fata de octombrie-decembrie 2008.
Pozitia a 8-a a topului celor mai vandute cotidiene din Romania este ocupat de o alta publicatie marca Publimedia, Ziarul Financiar. Cotidianul de afaceri a inregistrat vanzari medii zilnice de 15.000 exemplare in ianuarie-martie 2009, in scadere cu 15% fata de trimestrul 4 al 2008.
Penultimul in top este ocupat de Ziua, cu circa 12.000 de exempare vandute in medie zilnic, iar ultimul loc in top 10 cotidiene din perspectiva vanzarilor pe primele 3 luni ale anului este ocupat de Cotidianul. Publicatia editata de Realitatea-Catavencu a vandut 11.800 de exemplare in medie zilnic, mai putin cu 19% fata de ultimele trei luni ale anului trecut.