Cercetarea Braun & Partners Network a evaluat performanta si comunicarea responsabilitatii sociale a primelor 100 cele mai profitabile companii din Romania, Ungaria, Bulgaria si Polonia. Pentru Romania s-au folosit primele 25 companii in functie de venituri.
Firmele romanesti au inregistrat o performanta scazuta, de 17% la nivel de comunicare CSR, iar cele din Bulgaria au obtinut un scor de 15%, cel mai jos rezultat din randul tarilor analizate de Braun & Partners.
Cele mai „responsabile” companii sunt cele din Ungaria (cu o performanta de 33%) si Polonia (26%).
In Romania, Petrom a obtinut cel mai bun rezultat, cu un scor de 48%. Cea mai bine punctata companie din Polonia este Grupa Lotos, companie producatoare de petrol si gaze, cu un scor de 60%.
In regiune, compania ungara de telecomunicatii Magyar Telekom (filiala a Deutsche Telekom) a obtinut un scor de 79%, iar in Bulgaria, Asarel Medet (sectorul de materiale) si Kozloduy (companie energetica) s-au clasat pe acelasi loc, cu 29%.
Din cele 7 domenii de analiza ale ratingului, companiile romanesti au obtinut cele mai slabe punctaje la responsabilitate economica, resurse umane si relatia companiei cu partile co-interesate.
In topul 100 al companiilor din regiune, sectorul de telecomunicatii a obtinut cel mai bun scor, 34%, urmat de sectorul financiar si cel de energie si utilitati (26%).
Per total, rezultatele din regiune arata o slaba performanta in zona bunelor practici la nivel de comunicare cu resursele umane. Un exemplu in acest sens ar fi lipsa unui formular de angajare specific, a unor joburi part-time sau a unui timp de lucru flexibil. De asemenea, exista minusuri si in zona comunicarii despre proiectele cu societatea civila (de exemplu: programe de voluntariat corporatist sistematice, si nu ad-hoc).
Din cele 100 de companii din regiune incluse in cercetarea Braun & Partners, doar 12 au publicat un raport de responsabilitate sociala sub standarde internationale in ultimii 2 ani, in timp ce doar 22 de website-uri corporate au o sectiune de responsabilitate sociala sau de dezvoltare durabila, usor de accesat.
Braun & Partners Network este unul dintre cele mai importante grupuri de consultanta in strategie de CSR si marketing din Europa Centrala. Grupul ofera servicii strategice de comunicare de marketing de clientilor locali si multinationali din Europa Centrala.