Potrivit studiului, unul dintre cele mai importante instrumente care analizeaza industria de advertising, advertiserii din Marea Britanie au redus bugetele de marketing si promovare pe fondul cresterii costurilor si scaderii vanzarilor.
Media traditionala (TV, ziare, outdoor, radio si cinema) a fost cea mai afectata, raportand cea mai ingrijoratoare rata de scadere din ultimii doi ani, urmata de celelate servicii de marketing: PR, evenimente si cercetare de piata.
In al doilea trimestru al 2008, doar 15% din companiile britanice au raportat o crestere a bugetelor alocate marketingului, in timp ce 27% au raportat o scadere a lor.
Doar 11% din companii au declarat o evolutie pozitiva a bugetelor de media, in timp ce 24% le-au scazut.
Mediul digital a fost singurul suport media neafectat, 19% dintre companii majorandu-si bugetele stabilite la inceputul acestui an, in timp ce doar 12% le-au diminuat.
Cu toate acestea, cheltuielile pe advertising online in al doilea trimestru al anului au fost mai mici decat in primul trimestru, cand 27% dintre companii afirmau ca si-au majorat bugetele pentru promovare pe internet.
Printre sectoarele care si-au redus cel mai drastig bugetele de promovare se numara FMCG-ul (bunuri de larg consum), divertismentul si retailul.