- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
Media & Advertising

Bugetul de promovare Harry Potter a depasit 388 milioane $

11 Jul, 16:28 • Redactia DailyBusiness
Promovarea internationala a brandului Harry Potter a totalizat aproximativ 388 de milioane de dolari (282,28 milioane de euro), suma fiind investita in carti si DVD-uri, informeaza un studiu realizat de The Nielsen Company, companie internationala de media si analize de piata, si citat de Business of Cinema.
Bugetul de promovare Harry Potter a depasit 388 milioane $

Promovarea in SUA a insumat 269 milioane de dolari, restul sumei fiind utilizata pentru promovarea din Canada, Germania, Italia, Olanda, Norvegia, Africa de Sud, Elvetia si Marea Britanie.
Intens promovate au fost filmele din seria Harry Potter, suma investita fiind de 57,3 milioane de dolari.

Pentru promovarea DVD-urilor si a casetelor video s-au investit 31,9 milioane de dolari, pentru promovarea jocurilor video s-au cheltuit 11,8 milioane de dolari, iar pentru jucariile care infatiseaza persoanjele din poveste, alti 11,6 milioane de dolari.

Pe 21 iulie va fi lansata ultima carte din serie, „Harry Potter and the Deathly Hallows”. Desi nu a fost lansat inca, s-au facut deja foarte multe rezervari pentru acest roman. O editie completa a seriei va aparea pe 1 octombrie 2007, urmand ca in 2008 sa fie lansata si editia de buzunar.

Pana in prezent, au fost vandute 325 milioane de exemplare ale celorlalte sase carti din seria „Harry Potter”, traduse in 64 de limbi. Ele au insprat si cele cinci filme. La aparitia sa in 2005, s-au vandut in primele 24 de ore, doar in SUA si Marea Britanie, 9 milioane de exemplare din volumul sase al seriei.

Doar pe site-ul amazon.com exista deja cereri pentru peste 10.000 de exemplare ale cartilor Harry Potter, preturile pe piata fiind in jur de 35 dolari pentru o carte.