Din 2009, Media On s-a dizolvat, transformandu-se in Media 10, cu un portofoliu care exclude formatul print. Pe langa Banii Nostri, publisherul mai editeaza cateva site-uri, care insa nu sunt in top pe niciuna dintre categoriile respective: 1001case.ro (site de imobiliare cu o componenta de magazin online), portalul 1001auto.ro, Lady4ever.ro (portal de shopping dedicat femeilor).
Dintr-o echipa de peste 20 de oameni antrenati pentru print, varianta online Banii Nostri este acum sustinuta de o redactie formata din 6 oameni, printre care si colaboratori, spune Carol Popa, managerul proiectului.
Media 10 mai este implicata, in parteneriat, in editarea Calator (revista in-car finantata de compania de transport international Eurolines) si Be Blue Air (revista interna a companiei aeriene cu acelasi nume).
Ce-a avut si ce-a pierdut Popovici pe print? Actualitatea Imobiliara a fost cel mai „firav” copil, a rezistat doar un an de zile, undeva prin 2000 s-a inchis. Saptamanalul Euro Lider s-a lansat in tromba in 2005, s-a inchis in 2007. Construct si Invest Romania sunt alte titluri disparute intre timp. Insight Tarom, revista interna a operatorului aerian Tarom, a plecat, anul trecut, in curtea Societatii R, editorul Romania Libera.
Forum Invest, business-ul de evenimente corporate al omului de afaceri Bogdan Popovici, este inca in picioare, dar opereaza ca entitate separata. Si chiar daca nu mai face profitul de alta data, cum spun surse apropiate omului de afaceri, „inca este pe profit”.
Viitorul Banii Nostri este, insa, incert. Proiectul este in prag de relansare, dar, deocamdata opereaza cu cativa oameni, iar banii din publicitate sunt foarte putini. „Vine actionarul cu bani de acasa si asa supravietuieste. Banii din publicitate sunt foarte putini, iar publicitatea se duce mai mult pe alte proiecte ale actionarului majoritar”, sustine o sursa apropiata publicatiei.
Si redactorul sef al publicatiei, Cristian Dogaru, a fost, recent, schimbat din functie, decizia venind, potrivit reportervirtual.ro, din partea lui Bogdan Popovici, nemultumit de performantele jurnalistului.
Deocamdata, situatia nu e tocmai roz in redactia Banii Nostri, cel putin ca venituri.
„2009 a fost un an de conservare, veniturile din publicitate nu au fost consistente”, potrivit managerulului de proiect Carol Popa, care nu a inaintat, insa, nicio suma exacta.
Care sunt planurile oficiale pentru Banii Nostri?
Cu o investitie bugetata pe o suma cu „5 zerouri in euro”, dupa cum spune Carol Popa, project managerul Banii Nostri, se urmareste transformarea brandului intr-un business cu mai multe paliere de activitate: site-ul de informatie, care va urmari „cu precadere informatia gen consultanta, pentru antreprenori, mai putin informatie generala de business, o sectiune de video, o componenta de print – anuare si cataloage cu o frecventa de aparitie de pana la 1-3 luni, si o componenta de evenimente corporate, sub brandul si cu logistica Banii Nostri”, potrivit lui Carol Popa.
Si obiectivele de business sunt indraznete: Popa estimeaza venituri totale de 500.000 euro generate de noul business Banii Nostri, pana la finalul lui 2010. Plus angajati mai multi.
„In prezent tot ce inseamna Banii Nostri are in spate o echipa de 14 oameni, din care 6 lucreaza pe partea editoriala. Avem in plan o marire a echipei, in functie de evolutia proiectului”, subliniaza Carol Popa.
Pentru site-ul Banii Nostri se urmareste un salt semnificativ al traficului.
Cu o medie actuala de 39.000 vizitatori unici lunar, in septembrie 2010, sustine Popa, site-ul va ajunge la un trafic lunar de circa 100.000 vizitatori unici.
Conform celor mai recente date disponibile, in 2007 compania Media On SA a obtinut o cifra de afaceri de 2,5 mil. euro, dar a inregistrat pierderi de aproape 700.000 euro.
Bogdan Popovici a fost nominalizat la inceputul anului 2009 de catre DailyBusiness.ro in topul celor mai influenti 25 de oameni din media romaneasca.
Drept la replica
Avand in vedere continutul articolului „Caderea unui trust de presa: Ce-a mai ramas din MediaOn, compania media a lui Bogdan Popovici”, publicat in site- ul www.dailybusiness.ro in data de 6 aprilie 2010 sub semnatura Andra Gheorghe, dorim sa facem cateva precizari:
In primul rand dorim sa va multumim pentru atentia acordata si de asemenea pentru mult angajanta titulatura de „trust media”, dar pe care din modestie si profesionalism nu ne- o asumam. Companie de media ar fi un termen mult mai potrivit pentru constructia proiectelor noastre, bazate in primul rand pe un concept de shopping engine.
Este bine sa corectam si informatiile istorice, si anume: publicatia „Actualitatea imobiliara” nu a apartinut niciodata companiei MediaOn, iar produsele de print Invest Romania si Banii Nostri au aparut cu mult inainte de anul 2000, adica in 1996 respectiv 1998.
Alte corectii pentru prezent, avand in vedere informatiile eronate publicate in articol:
– portalul www.1001case.ro nu este unul imobiliar deci nici nu poate face parte dintr-un astfel de top. Este un comparator de produse din domeniul constructiilor si amenajarilor interioare, devansat in trafic.ro doar de shopping engine-uri din alte domenii, fiind, conform datelor noastre (240.000 de vizitatori/luna si 1,5 milioane de afisari) nr. 1 intr-un top al site-urilor de constructii si amenajari
– portalul lady4ever.ro are si el o pozitie onoranta si deloc neglijabila cu peste 130.000 de vizitatori si peste 370.000 de afisari, ocupand locul 28 din 601 in topul trafic.ro al site-urilor dedicate femeilor. Deloc neglijabila este si comunitatea lady4ever de aproape 10.000 de conturi active
– site-ul www.baniinostri.ro, preluat de la compania MediaOn, cu o crestere constanta in trafic pe ultimile 3 luni de 15%, in raport cu traficul din ultimul semestru al anului 2009
– Fiecare dintre aceste proiecte sunt insotite atat de publicatii catalog cat si de evenimente.
Compania Media 10 are si o divizie de publicatii la comanda, din care fac parte asa cum bine s-a amintit Be Blue Air si Eurolines, divizie care va anunta cel putin un titlu nou in urmatoarele 2 luni.
Finantarea „cu bani de acasa” se traduce in termeni economici cu „majorare de capital” si mai departe cu „dezvoltare”, nicidecum cu „faliment”, asa cum tendentios sugereaza articolul in cauza.
Bogdan Popovici nu are nici un conflict cu Cristi Dogaru, acesta din urma fiind in continuare angajat al companiei, fara a mai ocupa pozitia de redactor sef – lucru hotarat prin acordul partilor, discutia facundu-se exclusiv prin coordonatorul de proiect Carol Popa. Relatia companiei, a actionarilor si a managementului cu Cristian Dogaru s-a inscris intotdeauna in coordonatele civilizatiei si a bunului simt, confirmarea acestei relatii fiind chiar mentinerea unor relatii contractuale pe o perioada de timp indelungata.
Infiintarea si desfiintarea unor produse de media trebuie sa se plieze pe realitatile de piata si pe scaderea interesului pentru anumite categorii de print, fenomen ce nu este specific numai Romaniei, devenind o tendinta pe plan mondial. Implementarea si adaptarea la aceste tendinte se face in functie de abilitatile, capacitatile si competentele echipei manageriale.
In ultimii ani, interesul de afaceri al lui Bogdan Popovici si-a mutat accentul catre domenii mai profitabile si locatii mai asezate din punct de vedere al business-ului. Pentru mai multe informatii in acest sens putem incerca intermedierea unui interviu.
Finalul articolului este caracterizat de inconsecventa in preluarea surselor citate. Astfel, dupa ce sunt amestecate informatii despre firma citate pe surse cu informatii despre brandul Banii Nostri citand managerul de proiect, pentru a induce statutul de adevarat informatiilor date pe surse, autoarea preia doar o parte din declaratia managerului de proiect, care a precizat ca ” de proiectul Banii Nostri se ocupa 14 persoane pentru inceput, exceptie facand serviciile administrative si logistice, care sunt asigurate de Media 10 integrat pentru toate proiectele”.
Carol POPA
Project Manager BANII NOSTRI
Media 10 S.A.