Campania de comunicare a fost comandata de catre Uniunea Crescatorilor de Pui din Romania si dezvoltata de catre agentia de publicitate GMP, ruland pe canalele TV, presa scrisa si internet in perioada 11 septembrie – 15 octombrie 2006. Obiectivul principal a fost corectarea conexiunii eronate dintre consumul de carne de pui si gripa aviara, conform oficialilor GMP.
Studiul Omnibus si Mercury Research a fost realizat in doua parti: inainte de inceperea campaniei, pe un esantion de 880 de persoane cu varsta de peste 15 ani din mediul urban, respectiv dupa desfasurarea campaniei, pe un esantion de 888 de persoane, cu aceleasi caracteristici, alese aleator de fiecare data.
In urma studiului s-a constatat ca 63% dintre cei care au vazut campania sunt convinsi ca puiul gatit nu este daunator, in comparatie cu 52% dintre cei care nu au vazut campania si au aceeasi parere.
De asemenea, rezultatele studiului au aratat ca 64% dintre respondentii care au fost expusi campaniei au fost de acord cu faptul ca bio-securitatea fermelor reduce riscurile de infectare cu virusul gripei aviare, fata de 55% dintre cei care nu vazusera campania si aveau aceeasi parere. In plus, din totalul celor care au vazut campania, 82% au retinut cel putin unul dintre mesajele transmise.
Conceptul campaniei a fost dezvoltat in doua spoturi TV (Circul si Strada), doua afise in presa, un website (www.fengpui.ro) si o campanie online.
Cele 4 saptamani de campanie TV au totalizat 1.547 spoturi difuzate, 916 Target Rating Points (TRP-uri, puncte de rating obtinute de un anumit target de audienta pe o perioada anume) la un index mediu de afinitate de 98.5%. Campania cu bannere online a avut un total de 1.924.000 afisari si un click rate de 5% (media normala fiind intre 1-3%).
Bugetul campaniei a fost de 350.000 de euro si a inclus costurile de media, strategie si creatie, project management si productie publicitara.
Campania a fost premiata si la festivalul de publicitate AdPrint, afisul castigand un premiu la categoria „Produse alimentare”.