- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
Media & Advertising

Campania \”Puiul gatit nu face rau\” a crescut consumul de pui

19 Mar, 18:01 • Redactia DailyBusiness
Romanii consuma in prezent in jur de 10,5 ori pe luna carne de pui, fata de 8,8 ori pe luna, cat mancau in timpul crizei provocate de gripa aviara, datorita expunerii la campania de comunicare "Puiul gatit nu face rau", arata un studiu al companiilor de cercetare de piata Omnibus si Mercury Research.
Campania \Puiul gatit nu face rau\ a crescut consumul de pui

Campania de comunicare a fost comandata de catre Uniunea Crescatorilor de Pui din Romania si dezvoltata de catre agentia de publicitate GMP, ruland pe canalele TV, presa scrisa si internet in perioada 11 septembrie – 15 octombrie 2006. Obiectivul principal a fost corectarea conexiunii eronate dintre consumul de carne de pui si gripa aviara, conform oficialilor GMP.

Studiul Omnibus si Mercury Research a fost realizat in doua parti: inainte de inceperea campaniei, pe un esantion de 880 de persoane cu varsta de peste 15 ani din mediul urban, respectiv dupa desfasurarea campaniei, pe un esantion de 888 de persoane, cu aceleasi caracteristici, alese aleator de fiecare data.

In urma studiului s-a constatat ca 63% dintre cei care au vazut campania sunt convinsi ca puiul gatit nu este daunator, in comparatie cu 52% dintre cei care nu au vazut campania si au aceeasi parere.

De asemenea, rezultatele studiului au aratat ca 64% dintre respondentii care au fost expusi campaniei au fost de acord cu faptul ca bio-securitatea fermelor reduce riscurile de infectare cu virusul gripei aviare, fata de 55% dintre cei care nu vazusera campania si aveau aceeasi parere. In plus, din totalul celor care au vazut campania, 82% au retinut cel putin unul dintre mesajele transmise.

Conceptul campaniei a fost dezvoltat in doua spoturi TV (Circul si Strada), doua afise in presa, un website (www.fengpui.ro) si o campanie online.

Cele 4 saptamani de campanie TV au totalizat 1.547 spoturi difuzate, 916 Target Rating Points (TRP-uri, puncte de rating obtinute de un anumit target de audienta pe o perioada anume) la un index mediu de afinitate de 98.5%. Campania cu bannere online a avut un total de 1.924.000 afisari si un click rate de 5% (media normala fiind intre 1-3%).

Bugetul campaniei a fost de 350.000 de euro si a inclus costurile de media, strategie si creatie, project management si productie publicitara.

Campania a fost premiata si la festivalul de publicitate AdPrint, afisul castigand un premiu la categoria „Produse alimentare”.

Urmărește Daily Business pe Google News
Alte articole
Revolut s-a alăturat rețelei de Plăți Instant din România
Revolut s-a alăturat rețelei de Plăți Instant din România
Proiect PSD pentru readucerea în ţară a românilor din diaspora. 500 de euro, lunar timp de şapte ani, pentru cei ce au muncit în străinătate şi revin în România
Proiect PSD pentru readucerea în ţară a românilor din diaspora. 500 de euro, lunar timp de şapte ...
Rezultate alegeri prezidenţiale 2024. CCR a decis renumărarea voturilor la primul scrutin, iar ştirea face înconjurul lumii
Rezultate alegeri prezidenţiale 2024. CCR a decis renumărarea voturilor la primul scrutin, iar ştirea ...
CSAT: Au existat atacuri cibernetice cu scopul de a influenţa corectitudinea procesului electoral. Un candidat a beneficiat de o expunere masivă pe platforma TikTok
CSAT: Au existat atacuri cibernetice cu scopul de a influenţa corectitudinea procesului electoral. Un ...
Investiție de 130.000 de euro pe piața media, apare un nou canal în grilă! România va avea un nou post de televiziune
Investiție de 130.000 de euro pe piața media, apare un nou canal în grilă! România va avea un nou ...
Cum să-ți îngrijești plantele de apartament iarna. Sfaturi simple pentru a le menține sănătoase și viguroase de-a lungul celor 90 de zile
Cum să-ți îngrijești plantele de apartament iarna. Sfaturi simple pentru a le menține sănătoase ...
Incredibil cât costă o clătită la Târgul de Crăciun din Craiova, în 2024. Românii s-au revoltat: „Doamne ferește! În ce lume trăim?”
Incredibil cât costă o clătită la Târgul de Crăciun din Craiova, în 2024. Românii s-au revoltat: ...
Pensii 2025. Cum să verifici dacă pensia se mărește după indexare
Pensii 2025. Cum să verifici dacă pensia se mărește după indexare
Trendyol deschide primul depozit local în România, creând 250 de locuri de muncă
Trendyol deschide primul depozit local în România, creând 250 de locuri de muncă
Burgerul Dubai, fița gastronomică a anului 2024. Cât a ajuns să coste în restaurantele din România
Burgerul Dubai, fița gastronomică a anului 2024. Cât a ajuns să coste în restaurantele din România
Liderul global în producţia de echipamente de curăţenie deschide o nouă fabrică în România. Se fac 150 de angajări
Liderul global în producţia de echipamente de curăţenie deschide o nouă fabrică în România. Se ...
Noi concedieri la final de an. Mai multe companii trimit acasă mii de angajați înainte de Crăciun
Noi concedieri la final de an. Mai multe companii trimit acasă mii de angajați înainte de Crăciun
Prime de Crăciun 2024. Categoria de angajați lăsaţi fără 3.000 de lei de sărbători
Prime de Crăciun 2024. Categoria de angajați lăsaţi fără 3.000 de lei de sărbători
BNR lansează, la 1 decembrie, o bancnotă aniversară de 100 de lei cu regele Carol I
BNR lansează, la 1 decembrie, o bancnotă aniversară de 100 de lei cu regele Carol I