In decursul negocierilor incepute in luna septembrie, Romtelecom nu si-a aratat disponibilitatea de a plati pentru canalele Pro TV un pret care sa exprime valoarea corespunzatoare pe care canalele Pro TV o reprezinta in pretul platit de fiecare abonat Romtelecom, a anuntat postul Tv intr-un comunicat.
„Succesul financiar al distribuitorilor de canale de televiziune, precum Romtelecom, se bazeaza in primul rand pe atractivitatea Pro TV si a altor canale romanesti, care determina intr-o proportie covarsitoare decizia de abonare. Pro TV face in fiecare an investitii masive in continut pentru a satisface asteptarile telespectatorilor. Este corect ca valoarea acestui continut, pentru care distribuitori precum Romtelecom obtin venituri din abonamente, sa se reflecte in pretul pe care furnizorii acestor servicii il vor plati de acum inainte Pro TV”, a declarat Anca Budinschi, director general Pro TV SA.
ProTV regreta aceasta situatie si isi informeaza telespectatorii asupra alternativelor de receptionare a canalelor Pro TV: semnalele terestre pentru canalul Pro TV; toti ceilalti distribuitori de cablu si satelit, precum si voyo.ro, pentru intreg pachetul de canale Pro TV SA. (Pro TV, Acasa TV, Pro Cinema, Acasa Gold, sport.ro, MTV, Pro TV International).
Totodata, Romtelecom a anuntat, joi, ca negociaza de mai multe luni cu Pro TV S.A. cu privire la continuarea difuzarii celor 11 canale TV ale grupului, pe platformele de televiziune ale Romtelecom si ca, avand in vedere ca, pana la acest moment, nu s-a ajuns la nicio concluzie, „exista o probabilitate ridicata” ca, incepand cu 3 ianuarie 2013, Romtelecom sa fie nevoita sa inceteze difuzarea celor 11 canale ale ProTV, inclusiv MTV Romania si VH1.
Romtelecom afirma ca a negociat cu buna credinta cu Pro TV S.A si ca, pe parcursul negocierilor, ProTV S.A. a solicitat „o crestere semnificativa a costurilor de difuzare pentru cele 11 canale ale grupului, ceea ce ar presupune, in mod automat, costuri mai mari pentru clientii Romtelecom”.
Romtelecom isi asigura clientii de toata deschiderea pentru a ajunge la o intelegere cu Pro TV S.A, „cu privire la un pret stabil si rezonabil pentru transmiterea celor 11 canale ale grupului, exprimandu-si, in acelasi timp, speranta ca si Pro TV S.A tine cont de interesul telespectatorilor romani”.
In acelasi timp, compania a precizat ca, pentru a compensa posibila retragere a celor 11 canale, va oferi clientilor alte canale TV, incepand cu data de 3 ianuarie 2013.