“Ca urmare a cererilor financiare nerezonabile exprimate de
ProTV S.A. catre Romtelecom, de crestere de 3 (trei) ori a costurilor de
difuzare a celor 11 canale ale grupului (ProTV, ProTV International, ProTV HD,
Acasa TV, Acasa Gold, Acasa HD, ProCinema, Sport.ro, Sport.ro HD, MTV Romania,
VH1) pe platformele TV ale Romtelecom, negocierile dintre cele doua parti au esuat”,
se arata intr-un comunicat al companiei Romtelecom, citat de Agerpres.
“Astfel, Romtelecom este fortata, incepand de astazi, 3
ianuarie, sa retraga cele 11 canale din grila TV a abonatilor Romtelecom.
Canalul ProTV va fi transmis in continuare pe platformele IPTV si CATV, conform
principiului must carry. Toate canalele grupului Pro TV S.A. continua sa fie
disponibile la aceasta data pe platforma NextGen, companie detinuta de
Romtelecom”, mai transmite sursa citata.
Compania precizeaza ca majorarea acestor costuri de catre
ProTV S.A. ar
fi implicat in mod automat costuri mai mari pentru abonamentele clientilor
Romtelecom, in acest context operatorul de telecomunicatii propunand trustului
media inclusiv constituirea unui pachet separat pentru aceste canale,
disponibil pentru un cost suplimentar.
Varianta a fost insa declinata de Pro TV.
In acest context, incepand cu data de 3 ianuarie, Romtelecom
inlocuieste posturile grupului Pro TV S.A. cu canale noi: HBO, HBO Comedy, BBC
Knowledge, Comedy Central, Shorts, BBC World News, France 24, MTV Hits, Mooz
Hits, iar pentru abonatii cu receptoare HD: Eurosport 1 HD si Shorts HD. Pentru
platforma IPTV se introduc canalele Mooz Dance si Mooz Dance HD. De asemenea,
toti abonatii Romtelecom vor putea beneficia de canalele Dolce Sport in
pachetul Variat.
In decursul negocierilor incepute in luna septembrie,
Romtelecom nu si-a aratat disponibilitatea de a plati pentru canalele Pro TV un
pret care sa exprime valoarea corespunzatoare pe care canalele Pro TV o
reprezinta in pretul platit de fiecare abonat Romtelecom, a anuntat postul Tv
intr-un comunicat.
„Succesul financiar al distribuitorilor de canale de
televiziune, precum Romtelecom, se bazeaza in primul rand pe atractivitatea Pro
TV si a altor canale romanesti, care determina intr-o proportie covarsitoare
decizia de abonare. Pro TV face in fiecare an investitii masive in continut
pentru a satisface asteptarile telespectatorilor. Este corect ca valoarea
acestui continut, pentru care distribuitori precum Romtelecom obtin venituri
din abonamente, sa se reflecte in pretul pe care furnizorii acestor servicii il
vor plati de acum inainte Pro TV”, a declarat Anca Budinschi, director
general Pro TV SA.