- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
Media & Advertising

Cand televiziunile se hranesc din alte televiziuni: Dupa „Romanii au talent”, romanii au si iPad

27 Apr, 17:01 • marian.rujoiu
Audienta record inregistrata de Pro TV cu emisiunea "Romanii au talent", a fost folosita si de alte posturi de televiziune, pentru a atrage mai multi telespectatori pe propriile canale. Realitatea TV a lansat concursul "Romanii au iPad", iar OTV a lansat un sondaj legat de aceeasi emisiune.
Cand televiziunile se hranesc din alte televiziuni: Dupa Romanii au talent, romanii au si iPad

Finala emisiunii „Romanii au talent”, difuzata la Pro TV luni seara, a strans in fata televizorului 3,3 milioane de telespectatori, dar nu a reusit sa depaseasca audientele inregistrate de aceeasi emisiune in preselectii sau la semifinale.

Audienta semnificativa a facut ca pentru prima data, si alte posturi de televiziune sa incerce sa beneficieze de notorietatea show-lui.

Analistul media Iulian Comanescu a declarat pentru DailyBusiness.ro ca „se poate imagina o televiziune care se hraneste fix din celelalte televiziuni”, pornind de la „succesul tabloidelor de hartie, care se ocupa cu vedete si pseudovedetele TV”.

In opinia lui Comanescu, cine se ocupa insa de concurenta trebuie sa fie foarte atent la modul cum o face.

„Automat, Realitatea sau OTV s-au plasat cu ‘Romanii au talent’ in ipostaza de followeri, ceea ce, in principiu, nu le deranjeaza, fiindca joaca in alta liga. Gresit este in schimb sa te-apuci sa contesti Pro TV-ul pentru rezultatul concursului, fiindca asta te pune in ipostaza de loser nemultumit, daca faci parte dintr-un grup media care are televiziuni concurente sau asa ceva”, a mai spus analistul.

Comanescu apreciaza insa ca in principiu, „Romanii au talent” a fost un fenomen, deci e normal ca alte televiziuni sa vorbeasca despre el.

El apreciaza ca „anormal si un pic schizofrenic” este ceea ce se intampla in rest, cand posturile TV din Romania se comporta unele fata de altele ca si cum n-ar exista si „ies din schizofrenie doar ca sa arunce cu pseudo-stiri negative in celalalt mogul„.

Analistul media a dat ca exemplu piata americana, unde realizatorii de la posturi TV diferite nu numai ca nu se razboiesc, dar chiar colaboreaza. „In SUA, Jay Leno, pe NBC, il are pe Bill Maher de pe HBO in studio, iar Jon Stewart, de la Comedy Central, e invitat de Bill O’Reilly la Fox, la lansarea cartii si tocat ca un adversar politic”, a adaugat Comanescu.

Pe de alta parte, analistul apreciaza ca singurul domeniu care a produs vedete, constant, in Romania, a fost televiziunea.

„A mai mers, asa si-asa, muzica de radio FM, iar noul val cinematografic nu inseamna, deocamdata, o masinarie de celebritate. Sunt foarte cunoscuti mai mult oameni care au avut treaba cu televiziunea, gen Dragos Bucur, care a facut si ‘Marfa’, pe Realitatea TV, pe vremea cand acest post avea alte ambitii decat azi”, a spus Comanescu.

Realitatea TV a organizat astfel concursul „Romanii au iPad”, prin care telespectatorii erau indemnati sa comenteze pe site-ul postului care este preferatul lor la finala „Romanii au talent”, iar cea mai votata opinie urma sa fie premiat cu un iPad.

Concursul urmeaza sa se desfasoare in zece etape si se va incheia pe 6 mai. Pentru fiecare etapa, va fi desemnat un castigator.

„Participantii sunt incurajati sa-si exprime punctul de vedere cu privire la tema Concursului, argumentandu-si raspunsul prin indicarea motivelor care il sustin si trimitand raspunsurile la sectiunea din homepage a portalului adresata Concursului. Raspunsul poate fi argumentat in scris si/sau prin uploadarea de materiale audio-video si/sau fotografii”, se arata in regulamentul concursului.

Regulamentul mai precizeaza ca participantii isi pot promova raspunsurile pe Messenger, Facebook, sau pe alte retele de socializare, existand posibilitatea ca fiecare raspuns trimis sa fie votat de utilizatorii/cititorii portalului www.realitatea.net prin alocarea de voturi pozitive (thumbs up) sau voturi negative (thumbs down) pentru fiecarui raspuns trimis.

OTV intreaba: Merita Tutu sa castige?

La randul sau, postul de televiziune OTV a organizat, dupa finala aceleiasi emisiuni, un sondaj cu intrebarea „Credeti ca Adrian Tutu (n.r. castigatorul show-lui organizat de Pro TV) merita sa castige?”.

Pe de alta parte, potrivit paginademedia.ro, ratingul inregistrat luni seara de emisiunea „Romanii au talent” nu a fost mai mare decat cel inregistrat de unele editii din preselectii sau de trei din cele patru semifinale.

Daca finala a fost urmarita de 3.316.000 de romani, cea mai urmarita editie a emisiunii a fost o inregistrare a preselectiilor din tara, difuzata la 25 martie, care a adunat 4.304.000 de telespectatori pe minut, la nivel national.

De altfel, majoritatea editiilor show-ului „Romanii au talent” (cu doua exceptii, prima editie din preselectii si ultima semifinala) au avut audiente care au depasit nivelul finalei.

Ratingul record inregistrat la majoritatea editiilor emisiunii a determinat postul TV sa produca un nou sezon, preselectiile urmand sa inceapa in aceasta vara.

Audienta record realizata de emisiunea-concurs „Romanii au talent” i-a determinat pe cei de la Antena 1 sa bage mana serios in buzunar si sa cumpere un format britanic foarte scump, „X Factor”.

Antena 1 va demara, in curand, preselectiile pentru emisiunea concurs „X Factor”, un format international de succes, originar din Marea Britanie. La fel ca Pro TV-ul, oamenii lui Dan Voiculescu incearca sa ii descopere pe romanii cu talent.

Urmărește Daily Business pe Google News