OMV Petrom a anuntat in luna mai un buget de 5 milioane euro pentru rebrandingul a 124 de benzinarii in din Petrom in Petrom V. Este cea mai mare investitie asumata anul acesta de o companie cu prezenta locala pentru servicii specifice de branding.
Brandul de tara, cel mai mediatizat si controversat proiect de nisa din 2010, a fost realizat de compania de marketing turistic THR- Asesores en Turismo cu un buget de aproape 900.000 euro. Din tot efortul creativ al THR, opinia publica a ramas mai mult cu logo-ul, celebra frunza care seamana izbitor cu multe alte prototipuri existente in bazele de imagini de pe Internet.
Dan Adamescu, miliardarul din umbra care pe langa business-urile din imobiliare si asigurari controleaza si Romania Libera, a simtit anul acesta nevoia sa improspateze imaginea ziarului, lucru pentru care a scos din buzunar circa 500.000 euro.
Rebrandingul ziarului are semnatura consultantului international Mario Garcia, responsabil de redesenarea unor titluri ca The Wall Street Journal, The Miami Herald, Die Zeit, Handelsblatt sau The Philadelphia Inquirer. Noua fata a Romania Libera a avut parte si de o componenta costisitoare de comunicare, care s-a ridicat la 2,5 milioane euro.
Si Zuzu, una dintre cele mai cunoscute marci din portofoliul producatorului de lactate Albalact, a trecut recent printr-un proces de schimbare a imaginii, care poarta semnatura agentiei BrandTailors.
Specialistii agentiei au avut o misiune destul de dificila: redesenarea unui brand creat in 2006 de unii dintre cei mai vechi oameni de branding din Romania, echipa Brandient, condusa de Aneta Bogdan.
Cu un buget de 500.000 euro, care a inclus si partea de comunicare a rebranding-ului, Zuzu s-a dezbracat de pene, si s-a inconjurat de petale.
Insa este evident ca proiectele de branding din 2010 sunt de departe inferioare, si ca numar, dar si ca investitii, fata de cele realizate pana in 2009.
In 2002, operatorul roman de telefonie mobila Dialog a devenit Orange, dupa o injectie masiva, de multe milioane euro, in rebranding. Care a dat si roade: la finalul lui 2004, operatorul numara 4,9 milioane clienti, fata de 1,6 milioane la finalul lui 2001, sub brandul Dialog. Procesul de rebranding a avut nevoie de 2 ani pentru finalizare.
Dupa Dialog, a fost randul Connex, care a devenit Vodafone in 2006, tot cu multe milioane de euro.
Rebrandingul Connex in Vodafone s-a facut in doua etape: in prima s-a trecut de la un brand local la unul dual – „Connex Vodafone”, iar in etapa a doua, s-a renuntat la brandul local si a ramas doar „Vodafone”.
Tot in 2006, retailerul Domo si-a schimbat logo-ul si pozitionarea cu 3 milioane euro, iar Astral a devenit UPC.
In 2008 a primit „haine noi” si Dacia, unul dintre cele mai cunoscute branduri 100% autohtone. Marca traditionala a romanilor si-a redesenat logo-ul si a cautat sa atraga clientii tineri, printr-o campanie de comunicare masiva, gandita de Graffiti BBDO.
In 2009, Bergenbier, proaspat iesita din contractul de sponsorizare al „nationalei” de fotbal, a schimbat hainele galbene cu altele, rosii, pe care a desenat si un logo nou. Pretul? Cateva milioane euro, cu tot cu campania de comunicare.
Insa probabil cel mai scump rebranding de anul trecut este cel prin care Elita a devenit Doncafe, cu 15 milioane euro alocati strict pentru activitati specifice de rebranding, si alte 4 milioane euro pentru comunicarea noului brand.