Sistemul AddMirror consta in 6 printuri care contin reclame de format A4. Cele 6 reclame se afiseaza succesiv, la intervale de timp stabilite de la un panou de comanda aflat in interiorul display-ului din oglinda. Afisarea reclamelor este posibila datorita unui sistem electronic ce foloseste neoane fluorescente.
Proiectul AddMirror initiat de Casia Communications are la baza o investitie initiala de 50.000 de euro, la care ulterior s-a adaugat o alta suma de 50.000 de euro. Investitiile au fost realizate de omul de afaceri Marius Ghenea, care detine 60% din capitalul Casia Communications.
DailyBusiness: Care este tipologia clientilor care folosesc preponderent servicii de publicitate neconventionala in Romania?
SimonaOpris: In aceasta privinta, companiile din Romania nu sunt inca pregatite, au prejudecati. Partea neconventionala a publicitatii este aleasa ca mediu mai ales de catre companiile care au ca top manageri cetateni straini, iar acestia au alta viziune asupra lucrurilor, sunt mai deschisi la nou decat romanii, care sunt destul de precauti.
DB: Despre ce prejudecati este vorba?
SO: In alte tari, bariera a fost depasita, dar noi (agentiile de publicitate neconventionala – n.r) ne chinuim sa ne educam clientii. Cei care apeleaza la sistemul AddMirror sunt pregatiti pentru asta si stiu ca e eficient. In ce ii priveste pe ceilalti, situatia este diferita, pentru ca in Romania nu exista inca posibilitatea de a masura efectul AddMirror. S-a demonstrat, insa (intr-un studiu efectuat in Anglia), ca are un grad de memorabilitate cu circa 60-80% mai mare decat sistemele clasice de panotaj.
[quote]Tot canalele traditionale sunt preferate, ceea ce indica faptul ca trebuie sparta gheata in neconventionalul din Romania[/quote]
DB: Ce credeti ca ar trebui facut in acest sens pentru a le da clientilor un exemplu concret pe piata romaneasca?
SO: Noi am facut de curand propriul studiu, impreuna cu agentia de turism Travel Time. Este vorba de promovarea, in luna martie, a promotiilor de Pasti si de 1 mai ale agentiei, campanie care s-a desfasurat exclusiv prin sistemul AddMirror. In urma acestei campanii, Travel Time a inregistrat o crestere de 20% a vanzarilor, comparativ cu aceeasi perioada a anului trecut.
DB: La cat s-a ridicat valoarea bugetelor investite in 2007 pe piata de publicitate neconventionala din Romania?
SO: Parerile sunt impartite in acest sens, dar daca tinem cont de estimarile facute de jucatorii importanti de pe aceasta piata, pentru 2007, cifra in jurul careia s-au invartit aceste estimari este de 4,5 milioane de euro, iar pentru 2008 cel mai probabil cresterea va fi in aceeasi tendinta ascendenta, avand in vedere ca au intrat jucatori noi pe piata si probabil ca vor mai intra si altii.
DB: Care este procentul din bugetul de marketing pe un an, pe care il aloca firmele serviciilor de publicitate neconventionala?
SO: Eu cred ca este vorba de 15 % din bugetul total, urmand ca in viitorii ani sa creasca semnificativ.
DB: Care sunt planurile de extindere ale Casia Communication in 2008? Veti aduce noi francize?
SO: Deocamdata nu ne gandim la extinderea portofoliului de activitati, ci a portofoliului de locatii si sisteme AddMirror. Vrem sa ne dezvoltam reteaua cu 50 de sisteme, respectiv 50 de locatii noi, in Cluj-Napoca, Timisoara, Sibiu si pe litoral.
DB: Ce venituri estimati pentru acest an? Va ingrijoreaza concurentii din neconventional?
SO: Estimarile noastre indica afaceri de 200.000 de euro in 2008. Cand am pornit pe acest drum nu ne-am gandit la concurenta, este clar ca vor mai intra si alti jucatori, totodata este cert ca noi am deschis un drum.
DB: Cum are loc intrarea unui client prin sistemul AddMirror, initiativa vine mai mult dinspre client sau dinspre agentie?
SO: Initiativa vine din partea clientilor si a agentiilor. Noi (Casia – n.r.) colaboram indeaproape cu media-plannerii, ei fiind cei care realizeaza strategia de promovare a produselor si ei sunt cei care propun mediul AddMirror.
DB: Ce canale neconventionale considerati ca vor atrage in 2008 cei mai multi bani din totalul pietei?
SO: Din punct de vedere al spatiului folosit, cred ca toate aceste medii, cum ar fi publicitatea in lift, pe bancile din parc, pe manerele de la metrou sau pe masini sunt cautate. Motivul ar fi bombardarea consumatorul cu reclame din mediile clasice, iar cele neconventionale atrag atentia prin atipicul lor.
[quote]Un plus ar fi faptul ca neconventionalul poate fi regasit in medii in care lumea vine sa se relaxeze, iar oamenii relaxati percep altfel reclamele[/quote]
DB: Ce motive i-ati da unui antreprenor pentru a lansa o agentie de publicitate neconventionala si nu una clasica?
SO: Regulile sunt aceleasi pentru toate afacerile noi. Cand pornesti la drum cu ceva trebuie sa te uiti bine, sa vezi daca ai un produs potrivit pietei, daca piata e pregatita, deschisa sa te primeasca, sa vezi cati jucatori sunt pe piata respectiva, aici nefiind vorba de o concurenta efectiva, ci de concurenta pe segment.
DB: Ati spune ca ar trebui sa se orienteze spre un segment anume, spre o nisa?
SO: Nu, pentru ca s-ar putea ajunge la monopol, ceea ce nu ar trebui sa existe in niciun business. In ce priveste nisa noastra, sistemul AddMirror, vor mai intra cu siguranta alti jucatori in piata.
DB: Casia a fost pionierul AddMirror. Cresterea afacerii nu a fost ajutata de acest fapt?
SO: Aici e vorba de educarea unei piete, de deschiderea unui drum si pentru altii. Asta am facut si noi, dupa cum inaintea noastra, au facut-o cei de la Ooops. Cu reclamele in toaleta, Ooops au fost deschizatori de drumuri pentru noi. Erau priviti cu reticenta la inceput, romanii s-au uitat ciudat la reclama pe care o gaseau intr-un spatiu intim, in toalete, dar s-au obisnuit cu ideea si cand am aparut noi, tot in toalete, dar in oglinda, lumea ne-a primit altfel.
[quote]Desi este greu, trebuie sa existe colaborare intre jucatorii din neconventional, deoarece aceasta colaborare tot noua ne face bine.[/quote]
DB:Care sunt principalele 3 riscuri pentru care o agentie noua de publicitate neconventionala poate da faliment in primul an?
SO: Sunt mai multe. Ca sa o iau punctual: lipsa banilor, intarzierea platilor din partea marketerilor, faptul ca multi nu inteleg ca este un serviciu ca oricare altul si plata trebuie facuta la timp, dificultatea cu care se iau deciziile de business in cadrul companiilor-client, nehotararea clientilor si faptul ca daca nu lucrezi direct cu persoanele care iau deciziile, contractele pot fi intarziate si chiar anulate din start.