Achizitionarea BMG Music Publishing, unitatea de productie de muzica a companiei de media Bertelesmann, va transforma Universal Music Group of Vivendi in cel mai mare publisher de muzica din lume, conform New York Times. Pana acum, aceasta pozitie era ocupata de divizia de publishing muzical al EMI Group.
In afara veniturilor obtinute din vanzarea de CD-uri si descarcari de muzica, Vivendi si BMG Music Publishing obtin venituri din vanzarea de licente pentru prezentarea unor melodii in cadrul spectacolelor in direct sau pentru folosirea lor in cadrul filmelor si emisiunilor televizate.
Vivendi controleaza deja atat drepturile de inregistrare, cat si cele de publishing pentru artisti precum U2 si 50 Cent, iar tranzactia va adauga in portofoliul companiei alti artisti celebri, printre care Rammstein si Keane.
Instantele din Bruxelles isi exprimasera ingrijorarea in luna noiembrie, atunci cand Vivendi si-a anuntat intentia de cumparare, referitor la dereglarile de piata concurentiala pe care le-ar putea aduce tranzactia, avand in vedere puterea pe care ar obtine-o compania Vivendi in industria serviciilor muzicale digitale si pe telefoanele mobile.