- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
Media & Advertising

Ce este Marketing Funnel și de ce ar trebui să te intereseze?

27 Sep, 11:58 • Bumbeneci Diana
Te-ai întrebat vreodată cum decizi să cumperi ceva online? Sau cum un produs, de care poate nu aveai nevoie inițial, ți-a făcut cu ochiul atât de mult încât l-ai adăugat în coșul de cumpărături fără să clipești? Ei bine, asta nu-i o întâmplare. În spatele acestei călătorii stă un proces strategic, numit "Marketing Funnel" (sau "Pâlnia de Marketing").
Ce este Marketing Funnel și de ce ar trebui să te intereseze?

Dacă îți dorești ca afacerea ta să devină un magnet pentru clienți, trebuie să înțelegi și să implementezi acest concept. În cele ce urmează, îți voi explica de ce funnel-ul este crucial și cum te poate ajuta să îți crești afacerea în mod eficient.

Ce este un Marketing Funnel?

Marketing funnel

reprezintă procesul prin care un potențial client ajunge să cumpere un produs sau serviciu, urmând mai multe etape.

Imaginează-ți o pâlnie: la început, ai o mulțime de oameni care intră în contact cu brandul tău (aceasta este partea largă a pâlniei), însă, pe măsură ce aceștia trec prin diversele faze de cunoaștere, interes, dorință și, în final, acțiune, numărul persoanelor care îți vor deveni clienți este mai mic.

Pe scurt, funnel-ul e drumul pe care îl parcurge un client de la stadiul de „Nu știe nimic despre tine” la cel de „Da, vreau să cumpăr!”. Dar nu se oprește aici. Unul bine construit continuă să întrețină relația cu clientul și după achiziție, fidelizându-l.

De ce este important un funnel pentru afacerea ta?

Acum că știi ce este, poate te întrebi: „De ce mi-ar păsa de asta?”. Sincer, dacă vrei ca afacerea ta să crească și să atragă clienți, nu poți să te bazezi doar pe noroc.

Un funnel îți oferă claritate. Știi exact ce se întâmplă la fiecare pas și îți poți da seama unde pierzi clienți. În plus, îți permite să măsori rezultatele, să optimizezi procesul și, cel mai important, să creezi o experiență personalizată pentru potențialii tăi clienți.

Dacă este bine gândit transformă curioșii în clienți și clienții ocazionali în ambasadori ai brandului tău. Și nu uita: loialitatea unui client poate fi mai valoroasă decât orice campanie de marketing plătită. Odată ce ai câștigat încrederea unui client, șansele sunt mari ca acesta să revină.

Care sunt etapele unui funnel?

Ca să înțelegi și mai bine cum funcționează acest proces, hai să discutăm despre principalele etape.

  1. Conștientizare (Awareness)

Aici începe totul. În această fază, scopul tău este să atragi atenția potențialilor clienți. Ei nu știu încă de existența ta sau a soluției pe care o oferi. Poate că au o problemă, dar nu știu că tu ești soluția.

Instrumente eficiente în această etapă includ publicitatea online, postări pe social media, articole de blog sau campanii de email marketing. Ideea este să îți pui brandul în fața cât mai multor ochi și să începi să îți construiești credibilitatea.

  1. Interes

În această etapă, ai reușit deja să stârnești interesul. Potențialii tăi clienți au realizat că poate oferi soluția la problema lor. Acum e momentul să oferi informații mai detaliate, să construiești o legătură și să menții interesul viu.

Newsletter-ele, studiile de caz, webinariile sau video-urile informative sunt tehnici excelente pentru această fază. Aici începe și segmentarea audienței, pe măsură ce începi să înțelegi mai bine nevoile lor specifice.

  1. Considerare

În această etapă, clientul știe deja ce ai de oferit și simte că produsul sau serviciul tău îl poate ajuta. Provocarea ta este să transformi interesul în dorință. Cum? Arătând clar beneficiile soluției tale. Nu vorbi doar despre produsul tău, ci despre modul în care acesta le poate schimba viața.

Testimoniale, demo-uri gratuite sau oferte speciale sunt tehnici care pot înclina balanța în favoarea ta. Totul se rezumă la a oferi un impuls emoțional care să îi facă să spună „Vreau asta!”.

  1. Acțiune

Aici se face magia! În această etapă, clientul este gata să ia o decizie: cumpără sau nu cumpără. Dacă ai făcut o treabă bună până aici, conversia ar trebui să fie naturală.

În această fază, este important să faci procesul de cumpărare cât mai simplu. Nu vrei să pierzi clientul din cauza unei pagini de check-out complicate sau a unor bariere inutile.

Înțelege-ți clienții, nu doar pâlnia

Un funnel bine pus la punct poate fi cheia succesului în lumea afacerilor. Dar, ca orice unealtă, acesta funcționează doar dacă îl folosești cu atenție. Fiecare pas este o oportunitate de a înțelege mai bine ce își doresc clienții tăi și cum poți să le oferi exact acea soluție de care au nevoie.

 

Urmărește Daily Business pe Google News
Într-o mare de oameni care merg în direcții simple, seci sau poate chiar absurde, o lume grăbită și gata mereu să alerge pentru îndeplinirea unui scop, eu am ales să mă opresc în loc și să ... citește mai mult