De la demisii, remanieri, intalniri cu oficiali straini, declaratii acide, pana la audieri, stenograme, controverse si modelling, politicienii au oferit publicului in ultimele doua saptamani o alternativa la stirile despre canicula si turism, obisnuitele acestei perioade.
Mediafax Monitorizare a analizat in cele doua saptamani ce au urmat Referendumului (perioada 29 iulie-13 august 2012), aproximativ 68.000 de surse de informare online – site-uri, conturi de Twitter, pagini de Facebook si bloguri, urmarind aparitia politicienilor romani si a altor persoane publice implicate in disputele politice in articolele difuzate in online.
Daca sportivii romani si performantele acestora la Jocurile Olimpice i-au facut pe romani sa se bucure impreuna, criza politica, prin personajele si atacurile reciproce continue, i-a polarizat cu aceeasi intensitate.
[img=3219][/img]
Cu aproape 30.000 de aparitii in sursele monitorizate, [b]Traian Basescu este lider[/b] in topul celor mai mediatizate personaje politice in mediul online, post-referendum. Presedintele suspendat este urmat la o distanta de aproape 10.000 de aparitii de premierul [b]Victor Ponta[/b]. La aproximativ 15.000 diferenta ca numar de aparitii, in clasament ocupa locul 3 presedintele interimar, [b]Crin Antonescu[/b].
Demisiile lui Ioan Rus si Victor Paul Dobre au fost foarte mediatizate, cei doi ocupand urmatoarele doua locuri in clasamentul realizat de Mediafax Monitorizare cu 5,876, respectiv 3.110 mentionari. Urmatorii, in ordine, au fost: Dan Sova (2.895 aparitii),Mona Pivniceru (2.342 aparitii), Ion Iliescu (2.044 aparitii), Titus Corlatean (1.937 aparitii), Andrei Marga (1.819 aparitii), chestorul Constantin Manoloiu (1.039 aparitii), Radu Mazare (931 de aparitii), Liviu Dragnea (589 aparitii) si Dan Voiculescu (392 aparitii).
[img=3220][/img]
In ceea ce priveste mentionarea politicienilor in postarile din [b]social media[/b], top trei pozitii ramane neschimbat: Traian Basescu (5.242 aparitii), Victor Ponta (4.018 aparitii) si Crin Antonescu (3.431 aparitii). Celelalte personaje aduna un numar mic de mentiuni, sub 1.000.
Ponderea cea mai mare in mediatizarea in social media in perioada analizata au avut-o mesajele de pe Twitter.
Mediafax Monitorizare monitorizeaza in prezent toate categoriile de surse online, presa, dar si social media. In prezent, Mediafax Monitorizare furnizeaza rapoarte zilnice si analize de imagine unui portofoliu de circa 250 de clienti corporate si institutionali.