Jucatorii din telecomunicatii au cheltuit un buget brut de 490 milioane euro in 2009, in crestere cu 3% fata de 2008, ocupand prima pozitie in topul domeniilor cu cele mai mari investitii media anul trecut, urmati de cei din piata de produse medicale, cu investitii brute de 402 milioane euro, in crestere cu 12% fata de 2008. Pozitia a treia in topul investitorilor din domenii este ocupat in 2009 de jucatorii din industria lactatelor, cu bugete brute de 329 milioane euro, in crestere cu 22% fata de 2008.
[img=716]Top 10 investitori pe industrii, 2009[/img]
Cel mai mare advertiser al anului trecut este Procter&Gamble, cu investitii brute in publicitate de 417 milioane euro, in scadere cu 9% fata de 2008, urmat de Kraft Foods, cu cheltuieli brute de 279 milioane euro, in crestere cu 21% fata de 2008. Pozitia a treia in topul celor mai mari advertiseri romani din 2009 este ocupata de Reckitt Benckiser, jucator din farma, produse de curatenie si ingrijire (Veet, Strepsils, Nurofen, Calgon, Cillit Bang) cu un buget brut de 218 milioane euro, in crestere cu 32% fata de 2008.
[img=713]Top 10 advertiseri, 2009[/img]
Cel mai „zgarcit” advertiser din top 10 a fost, anul trecut, Unilever. Dupa ce in 2008 s-a clasat pe pozitia a treia in topul advertiserilor locali, anul trecut si-a diminuat investitiile brute cu 46%, cheltuind doar 153 milioane euro, si clasandu-se pe pozitia a 10-a in topul advertiserilor, in urma unor jucatori ca Henkel, Cosmote, sau Coca Cola.
Surpriza anului 2009 a fost Danone, advertiser care si-a marit bugetul brut cu 50%, ajungand sa cheltuiasca la rate card 194 milioane euro.
[img=715]Top 10 branduri[/img]
In T1 2010 topul investitorilor in publicitate pe domenii, advertiseri si branduri nu s-a schimbat notabil, afirma realizatorii Media Fact Book. Procter & Gamble a ramas cel mai mare investitor si in primele 3 luni ale acestui an, serviciile si produsele medicale formeaza categoria cu cele mai mari bugete rate card pentru publicitate, urmata de telecom.
Industria nou intrata in top 10 investitori din T1 2010 este cea a producatorilor de ciocolata, in timp ce producatorii auto au iesit din top 10, in primele trei luni ale anului.