- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
Media & Advertising

Cele 10 porunci ale promovarii online eficiente

23 Feb, 00:01 • cristina.mihai
Cum pot fi folosite mai eficient pe Internet reclamele ? 10 "tactici" care imbunatatesc promovarea online au fost reliefate de specialistii din domeniu, in cadrul conferintei Digital Marketing Forum, desfasurata marti la Bucuresti.
Cele 10 porunci ale promovarii online eficiente

„De 5 ani se spune ca urmeaza anul marketing-ului pe telefoane mobile si ca a venit sfarsitul erei ‘display advertising-ului’ (bannere online-n.r.). Totusi, display ad-ul tot reinvie”, a spus Adrian Stanescu, managing partner pe Romania si Moldova al companiei Thinkdigital.

Totusi, rata click-urilor pe reclame este in scadere la nivel global potrivit studiilor de specialitate. „Din 1.000 de persoane, 5 dau click pe o reclama, 2 nu fac parte din publicul tinta, unul a dat din greseala, unul nu are rabdare sa stea si doar unul mai ramane valabil”, spune Stanescu.

Prin urmare, cum ne facem reclamele online mai interesante si relevante pentru utilizatori?

1. Folosirea formatelor video

Potrivit lui Stanescu, rata de interes pentru o reclama online in format video este 25 ori mai mare decat pentru un o prezentare clasica. De asemenea, in cazul formatelor video, eficienta spotului poate fi monitorizata mai bine prin masurarea secundelor petrecute de fiecare utilizator pe acel clip.

2. Ia-o pe scurtatura

In mod normal, cand dai click pe un banner online, ajungi pe site-ul companiei respective, care iti prezinta mai multe detalii despre produs. Ce-ar fi daca ai insera direct in banner calculatorul de rate pentru masina pe care vrei sa o vinzi? Sau cum ar fi sa existe posibilitatea a cumpara direct din banner?

Potrivit lui Stanescu, bannerele de acest tip au o rata de conversie de 8 ori mai mare decat rata de click.

3.Folosirea instrumentelor avansate de creionare a profilului publicului tinta

Stanescu ii mai sfatuieste pe jucatorii din domeniu sa isi aleaga publicul tinta corect. Cu alte cuvinte, sa transmita mesajele in functie de comportamentul anterior al utilizatorilor. In aceste cazuri, rata medie de click este de 12 ori mai mare.

Mai mult, Stanescu a marturisit ca firma sa lucreaza in prezent la crearea a 500.000 de reclame individuale, personalizate pentru fiecare user in parte. Aceasta nu a dorit sa dea detalii suplimentare, insa a spus ca pentru o astfel de campanie, costul nu este decat cu 5-10% mai mare fata de o campanie standard.

4. Socializarea

Includerea unor butoane prin care bannerele sa poate fi puse de utilizatori pe conturile personale de pe retelele sociale este o alta idee vehiculata in cadrul evenimentul Digital marketing Forum.

5. Combinarea display marketing-ului cu search marketing-ul

Reclamele online clasice, tip banner, pot fi combinate cu reclamele „text” de obicei pay per click. Impactul unor companii corelate pe display si search marketing este de doua ori mai mare decat a unei campanii derulate doar pe display.

6. Lasa-i libertate de exprimare clientului

Alexandra Mecklenburg, business partner&global brand director la Ogilvy Interactive, spune ca privirea clientului, in calitate de colaborator, si libertatea de exprimare pe care o permiti acestuia pe paginile oficiale ale companiei de pe retele sociale da rezultate exceptionale cand vine vorba de atasarea fata de brand.

Spre exemplu, Starbucks deruleaza un proiect in care clientii vin cu idei despre cum ar putea fi imbunatatite serviciile sau magazinele lantului de cafenele si primesc feedback pentru ele.

„Dell are spre exemplu un adevarat customer care pe Twitter. Oamenii scriu acolo ce probleme au si fara a trimite niciun mail companiei, sunt sunati de reprezentantii brandului pentru a li se oferi suport”, a declarat Mecklenburg.

„A te promova pe online nu inseamna doar a folosi un nou canal de comunicare, trebuie sa ai idei. Nu trebuie sa aduci mesaje de genul produsul meu e cool, ci mesaje care sa fie relevante pentru utilizatorul de Internet, care doreste sa se exprime liber, sa colaboreze, si sa primesca un plus valoare. Utilizatorii trebuie distrati si ajutati de reclame”, a adaugat Mecklenburg.

7. Conecteaza intre ele canalele de comunicare si incearca sa vinzi

Specialistii in promovare online au mai spus ca un impact important asupra succesului unor campanii este conectarea canalelor de comunicare intre ele.

Emma Searles, activation manager la MEC Global Solutions, da ca exemplu in acest sens o reclama Nike care a rulat timp de doua zile pe Internet inainte sa apara la TV si care a reusit in 38 de ore sa aiba 500.000 fani. De asemenea, voucherele date de companii prin mediul online pentru activitati in offline sunt un bun resort pentru masurarea eficacitatii unei campanii, spune Searles.

„Anul acesta, marele trend va fi cum sa folosim micile actiuni de promovare de pe online pentru a vinde produsele, iar platformele online incep sa se deschida pentru comert online. Spre exemplu, o companie de flori din SUA isi foloseste pagina de Facebook si pentru a vinde”, explica Searles.

8. Marketing-ul si PR-ul se unesc pe online

Potrivit lui Steffen Thejll-Moller, associate director la compania Fleishman Hillard din Bruxelles, orice specialist in promovarea online trebuie sa aiba si atributele unui om de PR si pe cele ale unui om de marketing. „In era Google mesajele de marketing si cele de PR sunt la fel”, spune Thejll-Moller.

9. Continutul este „rege”

Tot Thejll Moller afirma ca in promovarea online, continutul trebuie sa fie intotdeuna relevant pentru utilizator. „Fiecare companie trebuie sa se vada ca o companie de media. Inainte ne concentram in promovare pe canale, acum trebuie sa ne concentram pe audienta si trebuie sa le spui povesti”, adauga Thejll Moller.

10. Re-targheteaza publicul

Re-targhetarea unei audiente anterioare este o alta modalitate prin care poti creste eficacitatea unui mesaj. Adrian Stanescu de la Thinkdigital a dat ca exemplu o companie anti-fumat, in care cei care nu dadeau click prima oara cand intrau pe site-ul respectiv, vedeau a doua oara cand intrau un mesaj de tipul „de ce nu ai citit ce am scris”.

Urmărește Daily Business pe Google News
Alte articole
Ungaria mizează pe BMW și BYD pentru a salva economia în 2024, în ciuda recesiunii din trimestrul 3!
Ungaria mizează pe BMW și BYD pentru a salva economia în 2024, în ciuda recesiunii din trimestrul 3!
Vești proaste pentru români, valul de scumpiri va continua până în 2026. Prețurile polițelor RCA se majorează din nou: ”Tarifele cresc cu cel puțin 30 %”
Vești proaste pentru români, valul de scumpiri va continua până în 2026. Prețurile polițelor RCA ...
România se apropie de intrarea în Schengen. Negocieri finale cu Austria, Predoiu anunță progrese
România se apropie de intrarea în Schengen. Negocieri finale cu Austria, Predoiu anunță progrese
O studentă din Alba a dat lovitura cu o afacere inedită. Bacademia, proiectul care îi ajută pe elevi să promoveze mai ușor examenul maturității
O studentă din Alba a dat lovitura cu o afacere inedită. Bacademia, proiectul care îi ajută pe elevi ...
Frații Păvăl de la Dedeman colaborează cu BCR. Clienții băncii pot primi până la 200.000 de lei finanțare
Frații Păvăl de la Dedeman colaborează cu BCR. Clienții băncii pot primi până la 200.000 de lei ...
Cârnatul Dubai, noua senzaţie virală pe internet. Ce este, de fapt, Dubai-Wurst şi ce conţine
Cârnatul Dubai, noua senzaţie virală pe internet. Ce este, de fapt, Dubai-Wurst şi ce conţine
Arobs, liderul IT pe Bursa de Valori București, raportează un profit de 16 milioane de lei, în scădere cu 42% față de anul trecut!
Arobs, liderul IT pe Bursa de Valori București, raportează un profit de 16 milioane de lei, în scădere ...
Meseria cea mai căutată pe piaţa muncii. Salariul este 10.000 de lei, cursurile costă 1.200 de lei şi durează cinci luni
Meseria cea mai căutată pe piaţa muncii. Salariul este 10.000 de lei, cursurile costă 1.200 de lei ...
Averile candidaților la prezidențiale 2024. Lingouri de aur și un candidat fără niciun venit declarat!
Averile candidaților la prezidențiale 2024. Lingouri de aur și un candidat fără niciun venit declarat!
Cât te costă o centrală termică în 2024. Prețurile explodează. Dispozitivul și montajul îți golesc buzunarele
Cât te costă o centrală termică în 2024. Prețurile explodează. Dispozitivul și montajul îți ...
Lovitură cruntă pentru pensionarii din România. Contribuțiile lor nu mai sunt recunoscute integral!
Lovitură cruntă pentru pensionarii din România. Contribuțiile lor nu mai sunt recunoscute integral!
Inteligenţa artificială pătrunde şi în domeniul recrutării forţei de muncă. Angajatorii încurajează tendinţa integrării AI în procesul de aplicare
Inteligenţa artificială pătrunde şi în domeniul recrutării forţei de muncă. Angajatorii încurajează ...
Salarii majorate de la 1 ianuarie 2025 pentru mii de români. Legea care protejează angajații români, promulgată de președintele Iohannis.
Salarii majorate de la 1 ianuarie 2025 pentru mii de români. Legea care protejează angajații români, ...
Cum arată al 13-lea salariu pentru românii stabiliți în Italia. Bonusurile pe care angajații le primesc de Crăciun
Cum arată al 13-lea salariu pentru românii stabiliți în Italia. Bonusurile pe care angajații le ...
Cum sunt sancționați în străinătate șoferii agresivi. Unde pot fi pedepsiți chiar cu închisoarea
Cum sunt sancționați în străinătate șoferii agresivi. Unde pot fi pedepsiți chiar cu închisoarea
Noi amenzi usturătoare pentru cei care stau la bloc. Este obligatoriu să respecte o regulă importantă
Noi amenzi usturătoare pentru cei care stau la bloc. Este obligatoriu să respecte o regulă importantă
FMI ar trebui să vândă 4% din rezerva de aur pentru a ajuta ţările vulnerabile. Ultima astfel de vânzare a avut loc în urmă cu aproape 15 ani
FMI ar trebui să vândă 4% din rezerva de aur pentru a ajuta ţările vulnerabile. Ultima astfel de ...
84,7% dintre maşinile rulate importate în România au daune ascunse şi kilometrajul dat înapoi
84,7% dintre maşinile rulate importate în România au daune ascunse şi kilometrajul dat înapoi