„De 5 ani se spune ca urmeaza anul marketing-ului pe telefoane mobile si ca a venit sfarsitul erei ‘display advertising-ului’ (bannere online-n.r.). Totusi, display ad-ul tot reinvie”, a spus Adrian Stanescu, managing partner pe Romania si Moldova al companiei Thinkdigital.
Totusi, rata click-urilor pe reclame este in scadere la nivel global potrivit studiilor de specialitate. „Din 1.000 de persoane, 5 dau click pe o reclama, 2 nu fac parte din publicul tinta, unul a dat din greseala, unul nu are rabdare sa stea si doar unul mai ramane valabil”, spune Stanescu.
Prin urmare, cum ne facem reclamele online mai interesante si relevante pentru utilizatori?
1. Folosirea formatelor video
Potrivit lui Stanescu, rata de interes pentru o reclama online in format video este 25 ori mai mare decat pentru un o prezentare clasica. De asemenea, in cazul formatelor video, eficienta spotului poate fi monitorizata mai bine prin masurarea secundelor petrecute de fiecare utilizator pe acel clip.
2. Ia-o pe scurtatura
In mod normal, cand dai click pe un banner online, ajungi pe site-ul companiei respective, care iti prezinta mai multe detalii despre produs. Ce-ar fi daca ai insera direct in banner calculatorul de rate pentru masina pe care vrei sa o vinzi? Sau cum ar fi sa existe posibilitatea a cumpara direct din banner?
Potrivit lui Stanescu, bannerele de acest tip au o rata de conversie de 8 ori mai mare decat rata de click.
3.Folosirea instrumentelor avansate de creionare a profilului publicului tinta
Stanescu ii mai sfatuieste pe jucatorii din domeniu sa isi aleaga publicul tinta corect. Cu alte cuvinte, sa transmita mesajele in functie de comportamentul anterior al utilizatorilor. In aceste cazuri, rata medie de click este de 12 ori mai mare.
Mai mult, Stanescu a marturisit ca firma sa lucreaza in prezent la crearea a 500.000 de reclame individuale, personalizate pentru fiecare user in parte. Aceasta nu a dorit sa dea detalii suplimentare, insa a spus ca pentru o astfel de campanie, costul nu este decat cu 5-10% mai mare fata de o campanie standard.
4. Socializarea
Includerea unor butoane prin care bannerele sa poate fi puse de utilizatori pe conturile personale de pe retelele sociale este o alta idee vehiculata in cadrul evenimentul Digital marketing Forum.
5. Combinarea display marketing-ului cu search marketing-ul
Reclamele online clasice, tip banner, pot fi combinate cu reclamele „text” de obicei pay per click. Impactul unor companii corelate pe display si search marketing este de doua ori mai mare decat a unei campanii derulate doar pe display.
6. Lasa-i libertate de exprimare clientului
Alexandra Mecklenburg, business partner&global brand director la Ogilvy Interactive, spune ca privirea clientului, in calitate de colaborator, si libertatea de exprimare pe care o permiti acestuia pe paginile oficiale ale companiei de pe retele sociale da rezultate exceptionale cand vine vorba de atasarea fata de brand.
Spre exemplu, Starbucks deruleaza un proiect in care clientii vin cu idei despre cum ar putea fi imbunatatite serviciile sau magazinele lantului de cafenele si primesc feedback pentru ele.
„Dell are spre exemplu un adevarat customer care pe Twitter. Oamenii scriu acolo ce probleme au si fara a trimite niciun mail companiei, sunt sunati de reprezentantii brandului pentru a li se oferi suport”, a declarat Mecklenburg.
„A te promova pe online nu inseamna doar a folosi un nou canal de comunicare, trebuie sa ai idei. Nu trebuie sa aduci mesaje de genul produsul meu e cool, ci mesaje care sa fie relevante pentru utilizatorul de Internet, care doreste sa se exprime liber, sa colaboreze, si sa primesca un plus valoare. Utilizatorii trebuie distrati si ajutati de reclame”, a adaugat Mecklenburg.
7. Conecteaza intre ele canalele de comunicare si incearca sa vinzi
Specialistii in promovare online au mai spus ca un impact important asupra succesului unor campanii este conectarea canalelor de comunicare intre ele.
Emma Searles, activation manager la MEC Global Solutions, da ca exemplu in acest sens o reclama Nike care a rulat timp de doua zile pe Internet inainte sa apara la TV si care a reusit in 38 de ore sa aiba 500.000 fani. De asemenea, voucherele date de companii prin mediul online pentru activitati in offline sunt un bun resort pentru masurarea eficacitatii unei campanii, spune Searles.
„Anul acesta, marele trend va fi cum sa folosim micile actiuni de promovare de pe online pentru a vinde produsele, iar platformele online incep sa se deschida pentru comert online. Spre exemplu, o companie de flori din SUA isi foloseste pagina de Facebook si pentru a vinde”, explica Searles.
8. Marketing-ul si PR-ul se unesc pe online
Potrivit lui Steffen Thejll-Moller, associate director la compania Fleishman Hillard din Bruxelles, orice specialist in promovarea online trebuie sa aiba si atributele unui om de PR si pe cele ale unui om de marketing. „In era Google mesajele de marketing si cele de PR sunt la fel”, spune Thejll-Moller.
9. Continutul este „rege”
Tot Thejll Moller afirma ca in promovarea online, continutul trebuie sa fie intotdeuna relevant pentru utilizator. „Fiecare companie trebuie sa se vada ca o companie de media. Inainte ne concentram in promovare pe canale, acum trebuie sa ne concentram pe audienta si trebuie sa le spui povesti”, adauga Thejll Moller.
10. Re-targheteaza publicul
Re-targhetarea unei audiente anterioare este o alta modalitate prin care poti creste eficacitatea unui mesaj. Adrian Stanescu de la Thinkdigital a dat ca exemplu o companie anti-fumat, in care cei care nu dadeau click prima oara cand intrau pe site-ul respectiv, vedeau a doua oara cand intrau un mesaj de tipul „de ce nu ai citit ce am scris”.