- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
Media & Advertising

Cele mai intruzive medii de comunicare

13 Sep, 13:05 • Redactia DailyBusiness
Publicitatea online nu este atat de deranjanta pentru consumatori pe cat cred marketerii, potrivit studiului de piata desfasurat de Media Direction si Exact Cercetare si Consultanta.
Cele mai intruzive medii de comunicare


Daca in opinia
consumatorului cele mai intruzive 3 medii de comunicare sunt
reprezentate de SMS-uri, reclame TV si emailuri primite fara acordul
lor
, marketerii au o parere putin diferita, considerand ca pe langa
SMS si e-mailing, bannerul online este cel de-al treilea element din
topul celor mai suparatoare medii de comunicare.

„Avand in
vedere posibilitatile din ce in ce mai mari ale consumatorilor de a
fi o voce in relatia cu marcile, pentru branduri, maniera de a-si
construi povestea s-a schimbat fundamental. Nu mai este vorba doar
despre ce si unde spui, ci si de cui, cum si cand o spui, intocmai ca
intr-o relatie de cuplu”, declara Gabriel Patru, integrated
communication director, Media Direction.

Studiul dezvoltat de
Media Direction si Exact Cercetare si Consultanta reprezinta un
studiu realizat in mai multe etape in Romania si urmareste analiza
ecosistemului de comunicare, avand la baza o metodologie dezvoltata
de Digital Lab BBDO in colaborare cu Yahoo US.

Studiul a fost
realizat in scopul de a intelege felul in care tehnologia a
transformat comportamentul media al consumatorilor, dar si pentru a
intelege cu adevarat felul in care marketerii percep aceste
schimbari.

Media platita
creeaza prima intalnire a consumatorului cu marca: aici afla despre
existenta marcii si despre ce ii ofera marca respectiva: 61% dintre
consumatorii intervievati sunt de acord ca „un brand mare este
ca o persoana interesanta la o petrecere”. Iar Paid Media joaca
un rol foarte important in crearea imaginii de brand.

Atat specialistii in
marketing, cat si consumatorii considera ca ce-i prea mult strica.
71% dintre marketeri sunt de parere ca “unele marci transmit mesaje
atat de intens si cu o frecventa atat de mare, incat ajung ‘sa
terorizeze’ prin publicitate”. De cealalta parte insa, consumatorii
nu sunt atat de sensibili la asaltul marcilor, doar 59% dintre ei
fiind de acord cu afirmatia de mai sus.

La primele intalniri
tindem si reusim sa ascundem ce ne place mai putin la noi si sa
accentuam calitatile noastre. De aceea, Owned Media, desi nu este
deloc intruziva (deoarece consumatorul alege), ea nu este considerata
intru totul credibila: 59% dintre consumatori considera ca
informatiile de pe site-ul companiei prezinta si amplifica doar
aspectele pozitive ale marcii, in timp ce 62% dintre marketeri sunt
de aceeasi parere.

Mai mult decat atat,
intrebati ce fac consumatorii pe site-ul unui brand, cel mai frecvent
motiv de vizitare ales este cel de familiarizare cu
marca/produsul/oferta – 56%, de a face cumparaturi (acolo unde i se
ofera aceasta posibilitate) – 42% si de a trimite un
email/comentariu prin intermediul site-ului oficial (32%), chiar daca
doar 16% mentioneaza ca li s-a raspuns ca urmare a trimiterii acestui
email.

Aproximativ 50%
dintre consumatori considera ca retelele sociale si site-urile de
review-uri furnizeaza perspective realiste asupra marcilor si ca
marcile sunt fortate sa fie mai responsabile datorita retelelor
sociale, chiar daca intr-o masura semnificativ mai mica decat
marketerii. Acestia acorda zonei de social media o importanta mult
mai mare in construirea imaginii de marca in fata consumatorilor
decat o fac consumatorii.

Studiul dezvoltat de
Media Direction si Exact Cercetare si Consultanta s-a desfasurat in
patru etape: primele doua au avut la baza cercetare calitativa (atat
interviuri cu marketeri de calibru, cat si cu consumatori influenti
in social media). Urmatoarele doua etape au fost cantitative: una in
randul marketerilor si una in randul consumatorilor, in care au fost
validate insighturile din primele doua etape ale studiului. Perioada
de pregatire a studiului, culegerea informatiilor si procesarea
datelor a durat aproximativ 6 luni de zile.

Exact Cercetare si
Consultanta este o agentie full-service, activa pe piata din anul
2008.

Media Direction este
prezenta de 12 ani pe piata din Romania si are un portofoliu de
clienti din domeniile: FMCG, Beauty, Finance and banking, Insurance,
Farma, Media&Entertainment, Government, Retail si IT. Ca membra
a Grupului BBDO Romania, Media Direction este parte a BBDO
Worldwide, retea de comunicare de nivel global. In 2013, Media
Direction a trecut printr-un proces de rebranding, in urma caruia
modelul de business a fost regandit prin centrarea ofertei de
servicii, pe langa strategie media, pe livrarea de consultanta in
comunicare integrata si proiecte speciale din sfera digitalului.

Urmărește Daily Business pe Google News
Alte articole
Motivul pentru care felicitarea de Crăciun postată de Prinţul William şi Kate Middleton a fost ștearsă la scurt timp de la publicare. Dezvăluirile fotografului Familiei Regale
Motivul pentru care felicitarea de Crăciun postată de Prinţul William şi Kate Middleton a fost ștearsă ...
Cât costă un cozonac Dubai făcut de Gabriela Cristea. Cu cât vinde prezentatoarea TV produsele de patiserie de Crăciun
Cât costă un cozonac Dubai făcut de Gabriela Cristea. Cu cât vinde prezentatoarea TV produsele de ...
Doliu în lumea muzicii! Trupa Proconsul trece prin momente grele. „Vălică al nostru a plecat și el, prea devreme”
Doliu în lumea muzicii! Trupa Proconsul trece prin momente grele. „Vălică al nostru a plecat ...
Cum l-a poreclit presa din Italia pe Dan Șucu după ce a devenit acționar majoritar la Genoa
Cum l-a poreclit presa din Italia pe Dan Șucu după ce a devenit acționar majoritar la Genoa
Ce are de gând să facă Aura Șova cu cei 100.000 de euro câștigați la Vocea României. Nimeni nu se aștepta la un asemenea răspuns
Ce are de gând să facă Aura Șova cu cei 100.000 de euro câștigați la Vocea României. Nimeni nu ...
Ce mașină va putea trece prima prin intersecție? Testul care dă dureri de cap multor soferi
Ce mașină va putea trece prima prin intersecție? Testul care dă dureri de cap multor soferi
Banca din România care dispare din februarie. Ce se întâmplă cu banii clienților din conturi
Banca din România care dispare din februarie. Ce se întâmplă cu banii clienților din conturi
De ce să nu ridici niciodată o bancnotă găsită pe parbriz. Noua metodă folosită de hoţi
De ce să nu ridici niciodată o bancnotă găsită pe parbriz. Noua metodă folosită de hoţi
Ce reprezintă zgomotele produse de centrala termică. Cea mai frecventă problemă tehnică ce apare la centrale
Ce reprezintă zgomotele produse de centrala termică. Cea mai frecventă problemă tehnică ce apare ...
Lucian Romașcanu, purtătorul de cuvânt al PSD: „Duminică sunt consultările de la Cotroceni. Apoi anunțăm propunerea de premier”
Lucian Romașcanu, purtătorul de cuvânt al PSD: „Duminică sunt consultările de la Cotroceni. ...
Cât câștigă un român în Germania. Muncește la o fermă 310 ore pe lună: „Diferă în funcție de câte ore ai într-o lună”
Cât câștigă un român în Germania. Muncește la o fermă 310 ore pe lună: „Diferă în funcție ...
Deficit major de zilieri în România. Ziua de lucru se plăteşte chiar şi cu 500 de lei: „Mai găseşti doar bieţi pensionari, tineret nu mai vezi”
Deficit major de zilieri în România. Ziua de lucru se plăteşte chiar şi cu 500 de lei: „Mai ...
Se dă startul licitației pentru construirea Drumului Expres care va lega două mari orașe ale României. „Drumul morții”, pe care se petrec cele mai multe accidente, va fi înlocuit
Se dă startul licitației pentru construirea Drumului Expres care va lega două mari orașe ale României. ...
A doua şedinţă a Camerei Deputaţilor în structura nou aleasă. Se validează Raportul Comisiei de validare, iar deputaţii vor depune jurământul
A doua şedinţă a Camerei Deputaţilor în structura nou aleasă. Se validează Raportul Comisiei de ...
Se schimbă legea în această ţară. Care persoane nu vor mai fi taxate suplimentar de bănci
Se schimbă legea în această ţară. Care persoane nu vor mai fi taxate suplimentar de bănci