- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
Media & Advertising

Cele mai intruzive medii de comunicare

13 Sep, 13:05 • Redactia DailyBusiness
Publicitatea online nu este atat de deranjanta pentru consumatori pe cat cred marketerii, potrivit studiului de piata desfasurat de Media Direction si Exact Cercetare si Consultanta.
Cele mai intruzive medii de comunicare


Daca in opinia
consumatorului cele mai intruzive 3 medii de comunicare sunt
reprezentate de SMS-uri, reclame TV si emailuri primite fara acordul
lor
, marketerii au o parere putin diferita, considerand ca pe langa
SMS si e-mailing, bannerul online este cel de-al treilea element din
topul celor mai suparatoare medii de comunicare.

„Avand in
vedere posibilitatile din ce in ce mai mari ale consumatorilor de a
fi o voce in relatia cu marcile, pentru branduri, maniera de a-si
construi povestea s-a schimbat fundamental. Nu mai este vorba doar
despre ce si unde spui, ci si de cui, cum si cand o spui, intocmai ca
intr-o relatie de cuplu”, declara Gabriel Patru, integrated
communication director, Media Direction.

Studiul dezvoltat de
Media Direction si Exact Cercetare si Consultanta reprezinta un
studiu realizat in mai multe etape in Romania si urmareste analiza
ecosistemului de comunicare, avand la baza o metodologie dezvoltata
de Digital Lab BBDO in colaborare cu Yahoo US.

Studiul a fost
realizat in scopul de a intelege felul in care tehnologia a
transformat comportamentul media al consumatorilor, dar si pentru a
intelege cu adevarat felul in care marketerii percep aceste
schimbari.

Media platita
creeaza prima intalnire a consumatorului cu marca: aici afla despre
existenta marcii si despre ce ii ofera marca respectiva: 61% dintre
consumatorii intervievati sunt de acord ca „un brand mare este
ca o persoana interesanta la o petrecere”. Iar Paid Media joaca
un rol foarte important in crearea imaginii de brand.

Atat specialistii in
marketing, cat si consumatorii considera ca ce-i prea mult strica.
71% dintre marketeri sunt de parere ca “unele marci transmit mesaje
atat de intens si cu o frecventa atat de mare, incat ajung ‘sa
terorizeze’ prin publicitate”. De cealalta parte insa, consumatorii
nu sunt atat de sensibili la asaltul marcilor, doar 59% dintre ei
fiind de acord cu afirmatia de mai sus.

La primele intalniri
tindem si reusim sa ascundem ce ne place mai putin la noi si sa
accentuam calitatile noastre. De aceea, Owned Media, desi nu este
deloc intruziva (deoarece consumatorul alege), ea nu este considerata
intru totul credibila: 59% dintre consumatori considera ca
informatiile de pe site-ul companiei prezinta si amplifica doar
aspectele pozitive ale marcii, in timp ce 62% dintre marketeri sunt
de aceeasi parere.

Mai mult decat atat,
intrebati ce fac consumatorii pe site-ul unui brand, cel mai frecvent
motiv de vizitare ales este cel de familiarizare cu
marca/produsul/oferta – 56%, de a face cumparaturi (acolo unde i se
ofera aceasta posibilitate) – 42% si de a trimite un
email/comentariu prin intermediul site-ului oficial (32%), chiar daca
doar 16% mentioneaza ca li s-a raspuns ca urmare a trimiterii acestui
email.

Aproximativ 50%
dintre consumatori considera ca retelele sociale si site-urile de
review-uri furnizeaza perspective realiste asupra marcilor si ca
marcile sunt fortate sa fie mai responsabile datorita retelelor
sociale, chiar daca intr-o masura semnificativ mai mica decat
marketerii. Acestia acorda zonei de social media o importanta mult
mai mare in construirea imaginii de marca in fata consumatorilor
decat o fac consumatorii.

Studiul dezvoltat de
Media Direction si Exact Cercetare si Consultanta s-a desfasurat in
patru etape: primele doua au avut la baza cercetare calitativa (atat
interviuri cu marketeri de calibru, cat si cu consumatori influenti
in social media). Urmatoarele doua etape au fost cantitative: una in
randul marketerilor si una in randul consumatorilor, in care au fost
validate insighturile din primele doua etape ale studiului. Perioada
de pregatire a studiului, culegerea informatiilor si procesarea
datelor a durat aproximativ 6 luni de zile.

Exact Cercetare si
Consultanta este o agentie full-service, activa pe piata din anul
2008.

Media Direction este
prezenta de 12 ani pe piata din Romania si are un portofoliu de
clienti din domeniile: FMCG, Beauty, Finance and banking, Insurance,
Farma, Media&Entertainment, Government, Retail si IT. Ca membra
a Grupului BBDO Romania, Media Direction este parte a BBDO
Worldwide, retea de comunicare de nivel global. In 2013, Media
Direction a trecut printr-un proces de rebranding, in urma caruia
modelul de business a fost regandit prin centrarea ofertei de
servicii, pe langa strategie media, pe livrarea de consultanta in
comunicare integrata si proiecte speciale din sfera digitalului.

Urmărește Daily Business pe Google News
Alte articole
Activitatea care l-a îmbogățit pe un român. De 30 de ani vânează trufe cu câinii săi. Cât costă un kilogram
Activitatea care l-a îmbogățit pe un român. De 30 de ani vânează trufe cu câinii săi. Cât costă ...
Veste bună pentru o anumită categorie de vârstnici. Au fost alocați 370 de milioane de lei. Anunț de ultimă oră de la Ministerul Muncii
Veste bună pentru o anumită categorie de vârstnici. Au fost alocați 370 de milioane de lei. Anunț ...
Explozie a pieţei de ceasuri de lux SH şi în România. Pe plan mondial, în 2023 s-au tranzacţionat ceasuri de peste 44 de miliarde de dolari
Explozie a pieţei de ceasuri de lux SH şi în România. Pe plan mondial, în 2023 s-au tranzacţionat ...
15% dintre membrii Generației Z lucrează în domenii care nu li se potrivesc. Sistemul de educație din România nu îi pregătește pe tineri pentru viitor. Care sunt soluțiile
15% dintre membrii Generației Z lucrează în domenii care nu li se potrivesc. Sistemul de educație ...
Mineritul n-a murit în România. Peste 300 de locuri de muncă în minele Lonea și Lupeni, scoase la concurs
Mineritul n-a murit în România. Peste 300 de locuri de muncă în minele Lonea și Lupeni, scoase la ...
94% dintre români au consumat suplimente alimentare în ultimele 12 luni. Datele unui nou studiu
94% dintre români au consumat suplimente alimentare în ultimele 12 luni. Datele unui nou studiu
Elon Musk recrutează pe X personal pentru „Departamentul de Eficienţă Guvernamentală”, creat de Trump special pentru el. Se caută „revoluţionari libertarieni cu un IQ foarte mare”
Elon Musk recrutează pe X personal pentru „Departamentul de Eficienţă Guvernamentală”, ...
O nouă taxă pentru români. De când va fi introdusă și cine va trebui s-o plătească
O nouă taxă pentru români. De când va fi introdusă și cine va trebui s-o plătească
Campus ultramodern în județul Argeș, într-un proiect care își propune revoluționarea învățământului profesional
Campus ultramodern în județul Argeș, într-un proiect care își propune revoluționarea învățământului ...
Alunele cultivate în România ar putea ajunge în Nutella. Planul unui antreprenor local de a avea 1.000 de hectare de aluni
Alunele cultivate în România ar putea ajunge în Nutella. Planul unui antreprenor local de a avea 1.000 ...
Analiză XTB. De ce scade euro şi de ce bubuie bitcoin de când Trump a câştigat alegerile din SUA în 2024. Zona Euro, sub presiunea agresivității tarifelor impuse de SUA
Analiză XTB. De ce scade euro şi de ce bubuie bitcoin de când Trump a câştigat alegerile din SUA ...
Un alt colos economic intră în insolvență, zguduind piața și afectând sectoare cheie
Un alt colos economic intră în insolvență, zguduind piața și afectând sectoare cheie
Schimbare în legislația ITP 2024. Se confiscă plăcuțele de înmatriculare și certificatul mașinii
Schimbare în legislația ITP 2024. Se confiscă plăcuțele de înmatriculare și certificatul mașinii
De la 1 ianuarie 2025, nu se va mai găsi în niciun magazin. Producătorii sunt obligați să respecte regulile. A fost complet interzis
De la 1 ianuarie 2025, nu se va mai găsi în niciun magazin. Producătorii sunt obligați să respecte ...
De ce factoringul devine soluția preferată de finanțare pentru tot mai multe afaceri?
De ce factoringul devine soluția preferată de finanțare pentru tot mai multe afaceri?
Românii cu credite bancare vor plăti rate mai mari, după ce indicele ROBOR a urcat la 5,58% pe an
Românii cu credite bancare vor plăti rate mai mari, după ce indicele ROBOR a urcat la 5,58% pe an
Iohannis dă undă verde pentru achiziția a 32 de avioane stealth F-35!
Iohannis dă undă verde pentru achiziția a 32 de avioane stealth F-35!
Bitcoin atinge noi maxime istorice după victoria lui Trump
Bitcoin atinge noi maxime istorice după victoria lui Trump