In 2009, piata de media a inregistrat o scadere de circa 37% fata de 2008, ajungand la o valoare neta de 339 milioane euro, valoare similara cheltuielilor care s-au facut doar cu TV-ul in 2008. Iar daca estimarile celor de la Initiative, publicate in Media Fact Book, prevedeau o scadere de doar 9% a investitiilor in publicitate in 2010 vs. 2009, climatul economic actual ii fac pe managerii din industrie sa fie mai pesimisti.
„Avand in vedere contextul politico-economic, mai exact masurile ‘anticriza’ adoptate de guvern, estimam ca in 2010 piata locala de media va inregistra o scadere cuprinsa intre 15% si 25% comparativ cu 2009”, a afirmat Tanasie, CEO-ul Omnicom.
Potrivit acesteia, toate mediile vor avea de suferit, mai putin online-ul.
„Dintre mediile de comunicare, credem ca printul si OOH-ul (out-of-home) vor fi cele mai afectate. Pe cealalta parte, se pare ca mediul cel mai avantajat in acest context este online-ul al carui trend ascendent este tot mai vizibil”, a precizat Carmen Tanasie.
Omnicom Media Group Romania (OMG) este o entitate detinuta 100% de Omnicom Group, al doilea cel mai mare grup de comunicare din lume.
OMG Romania are in portofoliu agentiile de media OMD Romania, parte a OMD Worldwide si PHD Romania, FUSE, divizia de „branded content” (comunicare prin continut) si Media Digital, divizia specializata in media digitala.