Publicis Group si-a consolidat prezenta in Romania prin achizitia agentiilor de publicitate fondate de antreprenorul roman Teddy Dumitrescu. Urmeaza sa-si adauge in portofoliu peste 51% din agentia de media Optimedia, fondata tot de Dumitrescu
.
DailyBusiness.ro: Ati cumparat intr-o perioada saraca pentru publicitatea romaneasca. Cand credeti ca vor incepe companiile sa cheltuiasca mai multi bani pe advertising in Romania?
Tomasz Pawlikowski: Romania are, intr-adevar, cea mai saraca piata de publicitate din randul tarilor europene in care Publicis opereaza. Pot spune, cu siguranta, ca publicitatea romaneasca nu isi va reveni in 2011. Pe de alta parte, am speranta ca, fiind o tara atat de saraca, nu mai are de unde sa scada. Ramane potentialul de crestere, pe care vrem sa il exploatam.
DB: Cat genereaza operatiunile din Romania pentru business-ul Publicis din Europa Centrala si de Est?
TP: In prezent ne aduce 4%. Dupa achizitie, nu imediat, dar in termeni de 2-3 ani, speram sa genereze 10% din veniturile pe regiune.
[quote]Romania este atat de saraca, incat nu mai are de unde sa scada[/quote]
DB: Ce tari produc cel mai mult pentru Publicis in regiune?
TP: Rusia si Polonia sunt motoarele. Dar nu cred ca este foarte corect sa compari o tara ca Rusia, cu peste 140 milioane locuitori, cu Romania. Acolo sunt alte premise, alt consum.
DB: Ati afirmat ca dupa achizitia pachetului majoritar al business-ului fondat de Teddy Dumitrescu va opriti din cumparaturi in Romania. Nu va intereseaza o posibila achizitie pe nisa de online?
TP: Online-ul, publicitatea online, este un business cu specific aparte. Este un business liber, independent, care creste doar prin dialog, comunicare continua cu consumatorii. Toate retelele sociale sunt generate de consumatori, se bazeaza pe interactiune, dialog intre consumatori, consumatori si branduri. In momentul in care vom simti ca dispunem de suficiente facilitati tehnice pentru a investi in digital, fie ca e vorba de penetrare broadband sau mobila, o vom face. Asa s-a intamplat in Rusia, de exemplu. Am crescut business-ul de digital cu 48% in 2010, cu tot cu criza, pentru ca am avut deschidere totala catre consumatori. Insa dorim sa crestem pe cateva nise in Romania, printre care si online-ul, asa ca exista posibilitatea sa cumparam ceva in zona asta,dar ne vom limita achizitiile doar pe o agentie de digital.
DB: Veti crea business-uri noi, cu ce resurse si pe ce nise?
TP: Pe online, dupa cum am spus, s-ar putea sa cumparam,.insa pe PR vom crea de la zero business-ul, cu specialistii pe care ii avem deja si profesionisti noi, care vor dispune de know-how si, eventual, clienti din retea. Pana la finalul lui 2011 vrem un business de PR si unul de digital.