Editura Publica
Colectia Business
Pret 55 lei
Titlu original: Chaotics. The Business of Managing and Marketing in the Age of Turbulence
Cartea intr-un minut:
Turbulenta accentuata, cu consecintele sale concrete – haos, risc si incertitudine – va reprezenta starea de normalitate in viitor. De aceasta „noua normalitate” vor profita cei care au ochi pentru oportunitati si pot folosi haosul in propriul avantaj.
Cronica DailyBusiness
Caracteristicile definitorii ale turbulentei sunt violenta, aparitia aleatorie si imprevizibilitatea. Schimbarile rapide si imposibil de prevazut afecteaza performanta firmelor.
Pentru ca lumea de azi este tot mai interconectata, mai „globalizata” se produce asa-numitul „efect de fluture”: bataile aripilor unui fluture produc schimbari in atmosfera care pot modifica mici fenomene meteorologice, dar si evenimente la scara mare, ca tornadele.
Chaotics isi propune sa schiteze principiile dupa care se pot ghida sistemele de avertizare timpurie, apte sa detecteze chiar si semnalele slabe de prezicere a turbulentei.
De obicei, directorii neaga realitatea pericolului cu care se confrunta propria companie, apoi, cand declinul e un fapt recunoscut de toata lumea, ei reduc cheltuielile de marketing, de cercetare dezvoltare, de personal. Cand piata isi revine, deschid punga pentru a restabili moralul.
Deciziile pe care un manager le ia in perioada de criza vor avea efecte pe termen lung nu doar asupra profitului, ci si asupra moralului angajatilor. Reducerea cheltuielilor de marketing si cercetare-dezvoltare este intotdeauna o greseala pentru ca reduc cota de piata si inovarea.
Marketingul face parte din masa musculara a organismului intreprinderii, nu din stratul de grasime inutila. Pe de alta parte, capacitatea de a inova este o modalitate de a-ti pastra atuul competitiv si a te deosebi de concurenta.
Companiile trebuie sa ramana focusate pe satisfacerea clientilor tinta. Un procent mic de clienti realizeaza cea mai mare parte din profitul firmei.
Studiile arata ca numai 2-4% din populatie se afla in mod curent pe piata pentru a cumpara orice produs sau serviciu dat. Raman 96-98% care sunt in cautarea celor mai bune oferte si care vor ajunge la compania ta daca ai preturi scazute. Insa, ei vor merge la concurenta daca acestia au preturi mai mici.
Liderii economici si de varf trebuie sa vada nemijlocit schimbarea, nu sa afle din carti sau de la consultanti. Ei trebuie sa elimine filtrele de comunicare pentru a se asigura ca opiniile lor nu sunt cenzurate si sa adapteze din mers strategiile.
Planul strategic pe trei ani nu mai are nicio valoare. Managerii vor trebui sa elaboreze optiuni strategice si tactice de aparare si atac pentru scenariile cele mai probabile.