Pentru anul 2014 in
plan mondial se asteapta o continuare a tendintei ascendente, ceea ce
se va concretiza intr-o crestere de 6,5%, ajungandu-se astfel la un
volum global de cheltuieli de media de
521,6 miliarde de dolari, cea mai
importanta crestere anuala din ultimii 4 ani, potrivit Initiative
Media, parte a grupului Interpublic MediaBrands.
„Situatia
Europei Centrale si de Est (CEE) este similara cu cea globala”,
spune Alexandra Olteanu, managing director, Initiative Media. ”Anul
trecut CEE a inregistrat o crestere considerabila, de 7,9%,
principalul motor de crestere fiind constituit de Rusia si Turcia. In
2014 ne asteptam ca volumele de cheltuieli de media din CEE sa
creasca cu un procent similar. In acest context, Romania se afla
intr-o evolutie flat in ultimii 2 ani, cu mentinerea acestei evolutii
si pentru 2014. Speram ca trendul
pozitiv sa atinga si Romania in anul 2015”, a adaugat
ea.
Din punct de vedere
al evolutiilor, zona digitala
detine suprematia la nivel mondial. In anul 2013 s-a marcat o
crestere a volumelor de 16%, atingandu-se o cota de piata de 24%.
Retelele sociale au generat mai mult de 9 miliarde de dolari,
crescand astfel cu 58%.
Social media a fost
unul dintre sustinatorii evolutiei catre veniturile din mobile
advertising care aproape s-au dublat (+85%) ajungand la 16 miliarde
de dolari.
„Unul dintre cele
mai importante trenduri in digital la nivel mondial anul viitor va fi
cresterea considerabila a bugetelor investite in Programmatic Buying
– model de buying care cuprinde real time bidding si alte platforme
automate de trading pentru video si display. Conform studiului Magna
Global, volumul de cheltuieli pe acest segment va atinge anul acesta
12 miliarde de dolari la nivel global. Iar investitiile in aceasta
zona vor continua sa creasca pana vor atinge 32 miliarde de dolari in
2017”, a spus Alexandra Olteanu, managing director, Initiative
Media Romania.
„Si in Romania
orientarea clientilor catre performance digital media creeaza
premisele cresterii volumelor investite in modelul Programatic
Buying”, a adaugat Olteanu.
Citeste si:
Digitalul va depasi 50% din piata media pana in 2015
Inovatia, sansa
companiilor de media si divertisment. Care sunt oportunitatile si
provocarile din piata
Zodia cenzurii:
Filme si clipuri interzise, posturi TV inchise. Cine plateste?