Potrivit reprezentantilor Zenith, piata britanica de advertising va fi cea mai afectata de reducerea cheltuielilor publicitare, si va suporta o scadere de pana la 8,7%.
Insa nu doar advertisingul britanic va fi afectat. ZenithOptimedia a previzionat o scadere de 8,3% pentru piata americana, 5,5% pentru cea din Germania si o depreciere de 5% a cheltuielilor publicitare din Japonia.
Toate canalele de promovare vor fi afectate de reducerea bugetelor de promovare, in afara Internetului, pentru care se asteapta o crestere de 8,6% anul acesta, pana la 54 miliarde dolari (40,6 miliarde euro) in 2009, la nivel global.
Internetul va atrage, anul acesta, 12,1% din cheltuielile totale cu publicitatea la nivel global, fata de 10,4% in 2008.
Televiziunea isi va creste, la randul ei ponderea in cheltuielile globale, de la 38,1% in 2008, la 38,6% anul acesta, desi in termeni de vanzari va scadea cu circa 5,5%, pana la 173 miliarde dolari (130 miliarde euro).