- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
Media & Advertising

Cine a dat si cine a luat cei mai multi bani din publicitate in 2012

24 Jan, 12:29 • adrian.mihaltianu
Care au fost companiile care au investit milioane de euro in publicitate in 2012, dar si publicatiile, radiourile si site-urile web care au avut cele mai mari incasari, intr-o analiza realizata de Biroul Roman de Audit al Tirajelor (BRAT).
Cine a dat si cine a luat cei mai multi bani din publicitate in 2012

Conform studiului de Monitorizare a
Investitiilor in Publicitate (MIP) pentru Presa Scrisa, Radio, Online
si OOH realizat de BRAT in anul 2012 publicitatea totala pentru cele
4 medii monitorizata in cadrul MIP a fost de aproximativ 656 milioane
euro (valoare ratecard).

Publicitatea standard/barter reprezinta
aproximativ 71% din totalul volumului de publicitate, in timp ce
promovarea de produse media (presa scrisa, siteuri web, statii radio
sau tv) de tip self-promotion sau cross–promotion a inregistrat
aproximativ 19% din totalul volumelor de publicitate.

Mica publicitate constituie aproximativ
4% din totalul anului 2012, iar parteneriatele media si campaniile
pro-bono au insumat aproximativ 6%.


Proiectele realizate cu fonduri
europene au beneficiat de promovare de aproximativ 7,6 milioane de
EURO pe toate cele 4 medii monitorizate in 2012.

Analizele
urmatoare sunt efectuate doar pe baza publicitatii standard / barter
monitorizata pe baza valorilor de lista a tarifelor de publicitate
(ratecard) a celor 4 medii monitorizate in 2012.

Evolutia
lunara a volumului publicitatii pe toate cele 4 medii poate fi
analizata in graficul de mai jos:

Principalele sectoare de activitate
care au investit in publicitate in 2012 pot fi vizualizate in tabelul
de mai jos. Primele 10 sectoare de activitate au efectuat aproximativ
53% din totalul investitiilor in publicitate pentru anul 2012.

Fiecare dintre cele 10 sectoare de
activitate din topul clasamentului au utilizat cele 4 medii in
comunicarea lor, astfel:

Din punct de vedere al clientilor care
au investit cel mai mult in publicitate in 2012, Orange si Vodafone
detin primele doua pozitii, urmati de Domo Retail si Procter&Gamble.
Primele 20 de companii totalizeaza impreuna aproximativ 30% din
totalul investitiilor in publicitate pentru anul 2012.

In ceea ce priveste principalele marci
de bunuri si servicii promovate in presa scrisa, radio, online si OOH
in anul 2012 clasamentul poate fi analizat in tabelul de mai jos.
Primele 20 marci au constituit aproximativ 19% din totalul volumului
de publicitate consumat in 2012.

In cazul presei scrise, publicatia care
a atras cele mai mari volume de publicitate din partea clientilor de
publicitate in anul 2012 a fost Ziarul Financiar. Primele 10
publicatii potrivit volumului de publicitate pot fi analizate in
tabelul de mai jos. Aceste publicatii au atras impreuna aproximativ
31% din totalul publicitatii din presa scrisa.

In cazul publicitatii radio, in
monitorizare sunt incluse doar cele mai importante 8 statii radio.
Distributia volumului de publicitate atras de fiecare dintre aceste
statii radio o regasiti in tabelul de mai jos:

In cazul site-urilor web, primele doua
pozitii din punct de vedere al volumului de publicitate atras de la
clientii de publicitate sunt ocupate de catre libertatea.ro si
cancan.ro, urmate de catre antena3.ro si ziare.com. Primele 10
site-uri din punct de vedere al publicitatii au atras aproximativ 52%
din totalul publicitatii online.

In cazul panotajului, in
monitorizare sunt incluse doar cele mai importante 10 companii de
OOH. Distributia investitiilor in publicitate intre aceste companii o
regasiti in tabelul de mai jos:

Monitorizarea investitiilor in
publicitate (MIP) este realizata de BRAT incepand cu 2011 si pune la
dispozitia pietii de media si publicitate informatii complete despre
campanile publicitare desfasurate in cadrul publicatiilor tiparite,
emisiunilor statiilor radio, site-urilor web si locatiilor OOH.
Monitorizarea este realizata pe baza de standard si metdologii create
si acceptate de industria de media si publicitate.

In cadrul
studiului de Monitorizare a Investitiilor in Publicitate sunt
inscrise peste 250 dintre cele mai relevante publicatii nationale,
locale si regionale, 8 statii radio nationale, aproximativ 3.000 de
site-uri web, precum si 10 cele mai importante companii de OOH. In
cazul publicitatii online sunt monitorizate doar campanile
publicitare de tip display, si nu este inclusa publicitatea servita
de site-uri specializate cum ar fi Google, Facebook, Yahoo, etc.

Urmărește Daily Business pe Google News
Alte articole
84,7% dintre maşinile rulate importate în România au daune ascunse şi kilometrajul dat înapoi
84,7% dintre maşinile rulate importate în România au daune ascunse şi kilometrajul dat înapoi
O sută de euro cadou de Crăciun pentru familiile cu copii din Italia. Cine dă banii și în ce condiții
O sută de euro cadou de Crăciun pentru familiile cu copii din Italia. Cine dă banii și în ce condiții
BLACK FRIDAY NISSA: Extra Reduceri la Categoriile Speciale și Rochii de Seară cu Discounturi de până la 80%!
BLACK FRIDAY NISSA: Extra Reduceri la Categoriile Speciale și Rochii de Seară cu Discounturi de până ...
Amnistia fiscală se prelungeşte cu o lună. Marcel Boloş are veşti bune pentru datornici, se dă permanent bonificaţie de 3%
Amnistia fiscală se prelungeşte cu o lună. Marcel Boloş are veşti bune pentru datornici, se dă ...
Marcel Ciolacu dezvăluie proiectul colosal care va reduce traficul din jurul Bucureștiului
Marcel Ciolacu dezvăluie proiectul colosal care va reduce traficul din jurul Bucureștiului
Ministrul Agriculturii, Florin Barbu, a anunţat că au început plăţile pentru despăgubirea fermierilor afectaţi de secetă
Ministrul Agriculturii, Florin Barbu, a anunţat că au început plăţile pentru despăgubirea fermierilor ...
Se schimbă cărțile de identitate în România! Ce pregătește Guvernul
Se schimbă cărțile de identitate în România! Ce pregătește Guvernul
Marcel Ciolacu anunță creșterea salariului minim european în România, de la 1 ianuarie
Marcel Ciolacu anunță creșterea salariului minim european în România, de la 1 ianuarie
Joi, 14 noiembrie 2024, este Lăsata Secului pentru Postul Crăciunului. Ce trebuie să faci, neapărat, în această zi
Joi, 14 noiembrie 2024, este Lăsata Secului pentru Postul Crăciunului. Ce trebuie să faci, neapărat, ...
Datoriile colosale lăsate de Silviu Prigoană. Perla averii sale, o investiție de aproape un milion de euro!
Datoriile colosale lăsate de Silviu Prigoană. Perla averii sale, o investiție de aproape un milion ...
ANAF a început controalele la românii ce închiriază locuințe în regim hotelier. Au găsit încasări ilegale de peste 92 de milioane de lei
ANAF a început controalele la românii ce închiriază locuințe în regim hotelier. Au găsit încasări ...
Se deschide târgul de Crăciun de la Craiova. Din 15 noiembrie aici poate fi admirată sania zburătoare a lui Moș Crăciun
Se deschide târgul de Crăciun de la Craiova. Din 15 noiembrie aici poate fi admirată sania zburătoare ...
Creștere alarmantă a consumului de energie electrică. Populația din România a folosit cu 32% mai multă electricitate în 2024 față de anul trecut
Creștere alarmantă a consumului de energie electrică. Populația din România a folosit cu 32% mai ...
Experți de top din Turcia, mai aproape de copiii și medicii din România
Experți de top din Turcia, mai aproape de copiii și medicii din România
Stația de autobuz de 43.000 de euro din România. Locul de lux unde poți aștepta mjloacele de transport
Stația de autobuz de 43.000 de euro din România. Locul de lux unde poți aștepta mjloacele de transport
Cine este Mihnea Olariu, stră-strănepotul poetului Mihai Eminescu. Deține o afacere de familie, cu o tradiţie care datează din anii 1800
Cine este Mihnea Olariu, stră-strănepotul poetului Mihai Eminescu. Deține o afacere de familie, cu ...
Firma care se va ocupa în 2025 de furnizarea energiei electrice la Palatul Parlamentului va da lovitura! Câți bani vrea să plătească statul
Firma care se va ocupa în 2025 de furnizarea energiei electrice la Palatul Parlamentului va da lovitura! ...
Pericol uriaș pentru proprietarii de clădiri cu risc seismic. Ce se întâmplă dacă dispar bulinele roșii
Pericol uriaș pentru proprietarii de clădiri cu risc seismic. Ce se întâmplă dacă dispar bulinele ...