Romanian
 - 
ro
Media & Advertising

Cine a dat si cine a luat cei mai multi bani din publicitate in 2012

24 Jan, 12:29 • adrian.mihaltianu
Care au fost companiile care au investit milioane de euro in publicitate in 2012, dar si publicatiile, radiourile si site-urile web care au avut cele mai mari incasari, intr-o analiza realizata de Biroul Roman de Audit al Tirajelor (BRAT).
Cine a dat si cine a luat cei mai multi bani din publicitate in 2012

Conform studiului de Monitorizare a
Investitiilor in Publicitate (MIP) pentru Presa Scrisa, Radio, Online
si OOH realizat de BRAT in anul 2012 publicitatea totala pentru cele
4 medii monitorizata in cadrul MIP a fost de aproximativ 656 milioane
euro (valoare ratecard).

Publicitatea standard/barter reprezinta
aproximativ 71% din totalul volumului de publicitate, in timp ce
promovarea de produse media (presa scrisa, siteuri web, statii radio
sau tv) de tip self-promotion sau cross–promotion a inregistrat
aproximativ 19% din totalul volumelor de publicitate.

Mica publicitate constituie aproximativ
4% din totalul anului 2012, iar parteneriatele media si campaniile
pro-bono au insumat aproximativ 6%.


Proiectele realizate cu fonduri
europene au beneficiat de promovare de aproximativ 7,6 milioane de
EURO pe toate cele 4 medii monitorizate in 2012.

Analizele
urmatoare sunt efectuate doar pe baza publicitatii standard / barter
monitorizata pe baza valorilor de lista a tarifelor de publicitate
(ratecard) a celor 4 medii monitorizate in 2012.

Evolutia
lunara a volumului publicitatii pe toate cele 4 medii poate fi
analizata in graficul de mai jos:

Principalele sectoare de activitate
care au investit in publicitate in 2012 pot fi vizualizate in tabelul
de mai jos. Primele 10 sectoare de activitate au efectuat aproximativ
53% din totalul investitiilor in publicitate pentru anul 2012.

Fiecare dintre cele 10 sectoare de
activitate din topul clasamentului au utilizat cele 4 medii in
comunicarea lor, astfel:

Din punct de vedere al clientilor care
au investit cel mai mult in publicitate in 2012, Orange si Vodafone
detin primele doua pozitii, urmati de Domo Retail si Procter&Gamble.
Primele 20 de companii totalizeaza impreuna aproximativ 30% din
totalul investitiilor in publicitate pentru anul 2012.

In ceea ce priveste principalele marci
de bunuri si servicii promovate in presa scrisa, radio, online si OOH
in anul 2012 clasamentul poate fi analizat in tabelul de mai jos.
Primele 20 marci au constituit aproximativ 19% din totalul volumului
de publicitate consumat in 2012.

In cazul presei scrise, publicatia care
a atras cele mai mari volume de publicitate din partea clientilor de
publicitate in anul 2012 a fost Ziarul Financiar. Primele 10
publicatii potrivit volumului de publicitate pot fi analizate in
tabelul de mai jos. Aceste publicatii au atras impreuna aproximativ
31% din totalul publicitatii din presa scrisa.

In cazul publicitatii radio, in
monitorizare sunt incluse doar cele mai importante 8 statii radio.
Distributia volumului de publicitate atras de fiecare dintre aceste
statii radio o regasiti in tabelul de mai jos:

In cazul site-urilor web, primele doua
pozitii din punct de vedere al volumului de publicitate atras de la
clientii de publicitate sunt ocupate de catre libertatea.ro si
cancan.ro, urmate de catre antena3.ro si ziare.com. Primele 10
site-uri din punct de vedere al publicitatii au atras aproximativ 52%
din totalul publicitatii online.

In cazul panotajului, in
monitorizare sunt incluse doar cele mai importante 10 companii de
OOH. Distributia investitiilor in publicitate intre aceste companii o
regasiti in tabelul de mai jos:

Monitorizarea investitiilor in
publicitate (MIP) este realizata de BRAT incepand cu 2011 si pune la
dispozitia pietii de media si publicitate informatii complete despre
campanile publicitare desfasurate in cadrul publicatiilor tiparite,
emisiunilor statiilor radio, site-urilor web si locatiilor OOH.
Monitorizarea este realizata pe baza de standard si metdologii create
si acceptate de industria de media si publicitate.

In cadrul
studiului de Monitorizare a Investitiilor in Publicitate sunt
inscrise peste 250 dintre cele mai relevante publicatii nationale,
locale si regionale, 8 statii radio nationale, aproximativ 3.000 de
site-uri web, precum si 10 cele mai importante companii de OOH. In
cazul publicitatii online sunt monitorizate doar campanile
publicitare de tip display, si nu este inclusa publicitatea servita
de site-uri specializate cum ar fi Google, Facebook, Yahoo, etc.

Urmărește Daily Business pe Google News
Alte articole
Cum îți îmbunătățești performanța la jocurile de cazino online?
Cum îți îmbunătățești performanța la jocurile de cazino online?
Câinii de companie, acuzați că provoacă daune mediului. Studiul care îi va enerva pe proprietarii patrupezilor
Câinii de companie, acuzați că provoacă daune mediului. Studiul care îi va enerva pe proprietarii ...
Theo Rose a reacționat după ce i-a fost furată imaginea și creată cu AI: „Se iau măsuri zilele astea”
Theo Rose a reacționat după ce i-a fost furată imaginea și creată cu AI: „Se iau măsuri zilele ...
”Străzi deschise – București, Promenadă urbană” revine din 12 aprilie. Concert Vama și alte spectacole și ateliere, în acest weekend în București
”Străzi deschise – București, Promenadă urbană” revine din 12 aprilie. Concert Vama și alte ...
Sporuri ireale pentru bugetari şi în 2025. De la condiţii vătămătoare la confidenţialitate şi mobilitate
Sporuri ireale pentru bugetari şi în 2025. De la condiţii vătămătoare la confidenţialitate şi ...
Ninsori și viscol în România înainte de Florii. ANM a emis noi avertizări cod galben
Ninsori și viscol în România înainte de Florii. ANM a emis noi avertizări cod galben
Noi scumpiri pentru români înainte de Paște. INS: Rata anuală a inflaţiei în luna martie 2025 a scăzut la 4,9%
Noi scumpiri pentru români înainte de Paște. INS: Rata anuală a inflaţiei în luna martie 2025 a ...
Ce verdețuri găsești în această perioadă în piețe și supermarketuri. Fac minuni pentru organism
Ce verdețuri găsești în această perioadă în piețe și supermarketuri. Fac minuni pentru organism
Horoscop WEEKEND 11-13 aprilie 2025: 3 zile cu revelații magice. Ce decizii ne dau putere la final de săptămână
Horoscop WEEKEND 11-13 aprilie 2025: 3 zile cu revelații magice. Ce decizii ne dau putere la final de ...
Cursurile în trei schimburi, interzise. Ministrului Educației: Este ”o problemă majoră, care afectează calitatea actului educaţional”
Cursurile în trei schimburi, interzise. Ministrului Educației: Este ”o problemă majoră, care afectează ...
Cum va fi vremea de Florii și de Paște. Prognoza meteo actualizată
Cum va fi vremea de Florii și de Paște. Prognoza meteo actualizată
Revolut, nouă funcție în România! Ce vor putea face clienții, direct din aplicația mobilă
Revolut, nouă funcție în România! Ce vor putea face clienții, direct din aplicația mobilă
Avertismentul BNR pentru toți românii! Cum puteți să rămâneți fără bani în cont. Noile metode de înșelătorie practicate în numele instituțiilor statului
Avertismentul BNR pentru toți românii! Cum puteți să rămâneți fără bani în cont. Noile metode ...
Micutzu invită prezidențiabilii la dezbatere! Când și cum se va desfășura
Micutzu invită prezidențiabilii la dezbatere! Când și cum se va desfășura
Fabrici vestite din România pun lacătul din cauza datoriilor. Numele care se pregătesc să dispară în 2025
Fabrici vestite din România pun lacătul din cauza datoriilor. Numele care se pregătesc să dispară ...
Cutremur în sistemul de pensii! Casa de Pensii face anunțul așteptat de milioane de români
Cutremur în sistemul de pensii! Casa de Pensii face anunțul așteptat de milioane de români
Categoria de persoane care are 10 zile libere de la stat în luna aprilie. S-a dat o nouă lege
Categoria de persoane care are 10 zile libere de la stat în luna aprilie. S-a dat o nouă lege
Chef Cătălin Scărlătescu, investiție de milioane în Delta Dunării! Celebrul bucătar va apărea într-o nouă emisiune de la Pro TV
Chef Cătălin Scărlătescu, investiție de milioane în Delta Dunării! Celebrul bucătar va apărea ...