Raportul arata ca evenimentele nominalizate au consecinte imediate asupra pietei de publicitate din zonele respective.
ZenithOptimedia remarca lipsa aproape completa a publicitatii TV in timpul conflictului din Egipt, si grija asupra continutului pe care au manifestat-o advertiserii dupa incheierea violentelor.
De asemenea, media japoneze au inlocuit aproape toate spatiile publicitare cu anunturi de interes public, in saptamanile care au urmat cutremurului din 11 martie, iar penele de curent si problemele retelelor de distributie vor afecta consumul de media pentru mai multe luni de zile.
Potrivit documentului, piata de publicitate va reprezenta 471 miliarde de dolari la nivel mondial in 2011.
Pietele din America de Nord si Europa Occidentala vor creste in medie cu doar 3,1, respectiv 3,5% pe an in intervalul 2010-2013.
Raportul prevede cresteri ale pietei de publicitate de 8,2% pe an in America Latina, 12,4% in Europa Centrala si de Est, si 10,2% in tarile din Asia-Pacific, in afara de Japonia.
ZenithOptimedia mai prevede ca ponderea pe piata publicitatii mondiale a tarilor emergente (definite ca toate tarile din afara Europei de Vest, Americii de Nord si Japoniei) va creste pana la 35,1% in 2013, fata de 30,9% cat este in prezent.
Veniturile generate de publicitatea pe internet vor creste in medie cu 14,4% pe an in intervalul 2010-2013, de la 63 de miliarde de dolari pana la 94,5 miliarde de dolari, si le vor depasi pe cele generate de publicitatea in presa tiparita.
Televiziunea va ramane cel mai important mediu pe piata de publicitate, si va realiza incasari de 216 miliarde de dolari in 2013, fata de 180 miliarde de dolari la nivelul anului trecut, potrivit sursei citate.