Limited Run, companie ce comercializeaza
diverse tipuri de software, a cumparat publicitate pe Facebook, dar sutine ca
in proportie de 80% din click-urile primite de reclamele lor sunt false, date
de roboti.
Pentru ca dorea sa inceapa o campanie de
rebrandig, compania a initiat o cercetare in urma careia au constatat ca un
procent foarte mic din vizualizarile publicitatii pe care o plateau era real.
”In urma cu doua luni, cand am inceput
pregatirea de relansare a Limited Run, am inceput si testarea ad-urilor de pe
Facebook. Am constatat ca Facebook ne taxeaza in functie de numarul de
click-uri in conditiile in care abia 20% dintre acestea apareau cu adevarat pe
site-urile noastre. Restul, cel mai probabil sunt date de roboti”, spun
oficialii companiei, potrivit techcrunch.com
Intr-o postare pe Facebook, compania si-a invitat clientii sa i se alature pe Tweeter, dupa care si-au inchis contul de Facebook. Totusi, ei sustin ca pastreaza legatura cu reteaua de
socializare, care a anuntat ca analizeaza problema si vor incerca sa gaseasca o rezolvare.
Facebook a inregistrat
pierderi de 157 milioane de dolari in cel de al doilea trimestru din acest
an, dupa ce a fost nevoita sa achite compensatii actinarilor, in urma esecului
de la bursa.
In proportie de 84%
din veniturile companiei au fost incasate din publicitate.
Aceste venituri au totalizat 1,18 miliarde de dolari in al doilea trimestru al
anului 2012.
In luna mai producatorul auto Genral Motors a
renuntat la contractul de publicitate cu Facebook, insa acum se poarta
negocieri pentru reluarea lui. GM a cheltuit anul trecut 10 milioane de dolari
pentru promovarea pe reteaua de socializare.