Uber anunţă implementarea reclamelor video în mai multe aplicaţii ale companiei, inclusiv aplicaţia principală de ride-hailing şi Eats, serviciu care nu mai este disponibil în România.
Reclamele din aplicaţii vor fi afişate în momentul în care compania este sigură că are atenţia utilizatorului – atunci când acesta se uită în aplicaţie să vadă când ajunge maşina şi în timpul călătoriei.
Dincolo de reclamele din aplicaţii, tot în timpul călătoriei, clienţii (şi şoferii) vor mai fi bombardaţi cu reclame livrate de pe tablete montate special în acest sens în maşini, potrivit News.ro.
Reclamele video vor avea 90 de secunde şi vor fi redate cu sunet pe tablete şi fără sunet în aplicaţii. Compania nu a spus dacă utilizatorul poate opri reclamele – cel mai probabil nu.
Utilizatorii pot alege sau nu să fie targetaţi pe baza datelor personale, însă nu pot scăpa de reclame.
De asemenea, utilizatorii nu vor plăti mai puţin pe curse pentru că suportă reclamele, aceasta fiind o chestiune cu care trebuie să se obişnuiască, aşa cum s-au obişnuit şi cu preţurile crescute pe bază de algoritm.
Uber îşi va închide afacerea de livrare de mâncare în Italia şi se va retrage de pe piaţa transporturilor din Israel, unde nu a atras o cotă de piaţă suficientă, transmite Reuters.
Măsurile sunt ”în conformitate cu eforturile noastre de a ne concentra pe pieţele unde avem oportunităţi de creştere durabilă”, a spus un purtător de cuvânt al companiei.
CEO-ul Dara Khosrowshahi a declarat că Uber va investi numai pe pieţele în care poate fi cel mai mare sau al doilea jucător.
Uber este în urma Just Eat şi Glovo în livrarea de mâncare pe piaţa italiană şi după Gett Taxi şi Yango pe piaţa israeliană de taxiuri şi închirieri private.
Compania, care se bazează pe contractori independenţi pentru serviciul său de livrare a mâncării, a declarat că aproximativ 50 de angajaţi ai Uber şi mii de curieri şi restaurante non-angajaţi vor fi afectaţi în Italia. Acesta a spus că va continua să-şi extindă serviciul de mobilitate acolo, unde lucrează cu dispecerul de taxi IT.
Cele mai mari pieţe ale companiei din Europa sunt Marea Britanie, Franţa, Spania şi Germania. Uber spune că înregistrează o adoptare puternică de către şoferii de taxi din Europa, care folosesc aplicaţia Uber pentru a-şi suplimenta afacerea de transport.