Potrivit membrilor
Consiliului National al Audiovizualului (CNA), in spoturile Artrostop
si ArtroStop rapid se spune ca aceste suplimente alimentare au
proprietati de tratare a unor boli, respectiv „regenereaza
cartilagiile”.
Membrii CNA au considerat ca spoturile
pentru Artrostop si ArtroStop rapid incalca articolul 120 din Codul
de reglementare a continutului audiovizual, potrivit caruia „(1)
Sub rezerva derogarilor prevazute de legislatia comunitara si
nationala aplicabile apelor minerale naturale si produselor
alimentare destinate unei alimentatii speciale, informatiile
referitoare la produsele alimentare nu trebuie sa atribuie unui
produs alimentar proprietati de prevenire, de tratament si de
vindecare a unei boli umane si nu trebuie sa evoce astfel de
proprietati”.
Si spotul publicitar pentru suplimentul
alimentar Urinal Acut incalca articolul 120, alineatul 1 din Codul
audiovizualului, au considerat membrii CNA. Potrivit acestora, in
spot se spune ca suplimentul alimentar Urinal Acut „ajuta la
eliminarea bacteriei E. coli” si are „efect puternic si
rapid”, noteaza Mediafax.
Totodata, suplimentul alimentar Zeolit
a fost promovat atat intr-un spot de teleshopping, cat si intr-un
spot publicitar. In ambele variante, Zeolit a fost prezentat de un
doctor, care a spus ca acest supliment alimentar „vindeca
afectiuni grave”.