Prin reducerea numarului de agentii colaboratoare, oficialii Coca-Cola spera sa beneficieze de mai multa gandire creativa, iar strategia de promovare in Europa sa fie implementata mai eficient, conform unor surse din companie, citate de presa internationala.
Reducerea semnificativa a numarului de agentii va duce, de asemenea, la scaderea onorariilor platite de companie pentru promovarea sa.
Cele 4 agentii de publicitate care vor lucra in continuare cu Coca-Cola sunt Wieden & Kennedy Amsterdam, Mother London, McCann Erickson Spain si Senior Rushmore Madrid. Acestea vor dezvolta in Europa, incepand din aceasta luna, noua strategie a companiei americane.
Vara trecuta, Coca-Cola a inceput sa implementeze o strategie pentru Europa privind produsul Coke Diet, cu ajutorul agentiei de publicitate Mother London, in timp ce Ogilvy & Mather Frankfurt a castigat un cont similar pentru brandul Sprite.
Bugetul companiei Coca-Cola pentru promovarea produselor depaseste, de regula, 100 milioane de lire sterline (110 mil. euro) pe an, potrivit companiei de studii de piata Nielsen Media Research.