Noul portal dezvoltat de specialistii IT de la Coca Cola va fi asemanator site-urilor MySpace.com si Facebook.com, unele dintre cele mai populare pagini web dedicate activitatilor sociale, fun si foto-sharing, vizitate lunar de peste 100 de milioane de persoane.
Portalul, dezvoltat initial pentru promovarea Sprite, va folosi o noua tehnogie adaptata utilizatorilor de internet pe telefonul mobil.
Compania isi propune sa elimine, prin noul soft, principalele neajunsuri ale site-urilor similare, de tipul MySpace.com, care, din cauza dimensiunilor reduse ale ecranelor telefoanelor mobile, sunt foarte greu de accesat.
Foto-sharing si download, principalele atractii
Utilizatorii isi vor putea crea un profil, pot posta fotografii si pot cunoaste alte persoane. Compania va folosi acest site pentru a promova brandul Sprite, in principal, prin intermediul unor piese muzicale si clipuri care vor putea fi descarcate folosind coduri numerice aflate sub capacele sticlelor de Sprite. Site-ul va fi accesibil in SUA incepand cu data de 22 iunie si, spun reprezentantii companiei, va urma sa fie lansat si pe alte piete.
„Compania Coca-Cola trebuie sa continue sa recruteze noi generatii de consumatori. Marketingul prin telefonia mobila ne permite sa mergem mai departe”, a declarat Mark Greatrex, vicepresedinte de marketing la nivel de grup, conform presei internationale.
Coca Cola nu a dat publicitatii date privind valoarea financiara a proiectului si estimari cu privire la numarul estimat al utilizatorilor.
Coca-Cola Company este cel mai mare producator si distribuitor de bauturi non-alcoolice din lume si este prezent in peste 200 de tari. In 2006, venituri totale ale companiei au fost de peste 24 de miliarde de dolari. In afara de Coca-Cola, compania mai produce si alte bauturi, printre care, Sprite, Fanta si Nestea.
Publicitatea pe mobil, o afacere de peste 2 mld. dolari in trei ani
Campania lansata de Coca Cola este in concordanta cu trendul pietei de publicitate care, pe segmentul telefoniei mobile, se estimeaza ca va creste, in urmatorii 4 ani la 275 de milioane de dolari, fata de 60 de milioane de dolari, in 2006. Firma de consultanta Yankee Group estimeaza ca piata va ajunge, in 2010, la 2,2 miliarde de dolari.