Markos Kyprianou, comisar in domeniul sanatatii, vizeaza Ferrari, ultima echipa din retea care accepta ca sponsori branduri din industria tutunului (Malboro), precum si trei locatii unde vor avea loc intreceri sportive care permit inca publicitate pentru tigari.
„Pilotii de Formula 1 sunt vazuti ca eroi”, a spus Kyprianou, citat de presa internationala. „Ei pot deveni adevarate modele. Astfel, tinerii ii vad pe acesti oameni cu semnele tutunului pe costumele de pilot si mesajul gresit e promovat „, a mai adaugat comisarul din domeniul sanatatii.
Firma de consultanta germana Sport und Markt estimeaza ca valoarea contractului dintre Ferrari si Malboro la 200 de milioane de dolari, fiind prin urmare unul dinte cele mai profitabile din F1 in ciuda faptului interdictiei UE din 2005 de a afisa logo-ul Malboro.
Kyprianou s-a intalnit cu printul Albert de Monaco, indemnandu-l pe acesta sa dezaprobe publicitatea pentru tigari pentru grand prix-ul care va avea loc in Monaco.
Locatiile F1 din China si Bahrain permit, de asemenea, publicitatea pentru tutun.
E putin probabil ca Markos Kyprianou sa castige suportul conducerii F1, deoarece Uniunea Europeana nu are o relatie buna cu Federatia Internationala de Automobilism, a comentat ziarul Financial Times.