În baza unui
chestionar realizat de cele două companii, pe platformele online, la care au
fost invitați să răspundă reprezentanții unor firme din sectoarele cheie ale
economiei, de la start-up-uri din IT, IMM-uri din sectorul retailului și
multinaționale din construcții, agricultură și industria prelucrătoare, a
reieșit faptul că internetul ar urma să fie cel mai atractiv mediu de
comunicare pentru mediul de afaceri românesc în 2017.
Conform
studiului, cei mai mulți manageri chestionați (78%) consideră comunicarea
și promovarea drept elemente esențiale ale dezvoltării business-ului, iar 64%
au o strategie clară, coerentă și bine definită de comunicare.
În privința
modalităților prin care își desfășoară campaniile de
promovare, print-ul și reclama Radio-TV acoperă între 25-30% din
buget, în timp ce marketingul online susține între 30-45%. Restul îl reprezintă
afișajul clasic (reclamă stradală), direct-mailing și alte forme de promovare.
Întrebați în
ce măsură sunt satisfăcuți de modul în care se derulează comunicarea
business-ului, cei mai mulți manageri (67%) au bifat calificative medii (3-4),
pe o scară de la 1-5, în timp ce 24% au ales opțiunea cea mai scăzută (1).
Studiul
Frames Media Network & BTvideo arată, totodată, că tot mai multe firme sunt
dispuse să își externalizeze serviciile de comunicare către companii
specializate (73%), iar cei care au făcut-o deja au notat colaborarea cu astfel
de firme cu calificative între 3-5, pe o scară de la 1-5.
Managerii
chestionați au menționat drept criterii esențiale în selectarea platformelor de
comunicare inovația (72%), experiența (61%), prețul serviciilor (59%) și
raportul real de activitate (45%).
Celelalte criterii menționate au vizat
portofoliul de clienți, recomandările și flexibilitatea derulării colaborării.Pentru 2017,
cei mai mulți manageri (82%) au susținut necesitatea dezvoltării unei
comunicări mult mai focusate pe internet, prin intermediul unor tooluri
dedicate unor categorii extrem de bine definite de clienți.
Creșterea
vânzărilor (79%), promovarea produselor (68%) și notorietatea (56%) au fost
considerate, de respondenți, drept cele mai importante ținte pentru dezvoltarea
serviciilor de comunicare în 2017.
Chestionarul
a fost completat în perioada 15 octombrie – 10 noiembrie 2016. Rezultatele sunt
menite să ofere celor două companii și, în general, mediului de afaceri, un
indicator privind perspectivele comunicării în 2017.