- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
Media & Advertising

Comunicarea in vremea recesiunii: Mai importanta pentru companii, dar nu suficient pentru a face noi angajari

08 Jul, 14:27 • Redactia DailyBusiness
In contextul crizei economice, comunicarea a inceput sa joace un tot mai important in organizatii, dar acest trend nu a coincis si cu o consolidare a departamentelor de comunicare si PR, arata studiul European Communication Monitor, realizat de Asociatia Europeana pentru Educatie si Cercetare in Relatii Publice (EUPRERA) si Asociatia Europeana a Directorilor in Comunicare (EACD).
Comunicarea in vremea recesiunii: Mai importanta pentru companii, dar nu suficient pentru a face noi angajari

Astfel, 72% dintre cei 1.955 de participanti la studiu au declarat ca, in perioada crizei economice, comunicarea a jucat un rol tot mai important in organizatia lor. Cu toate acestea, numai 22% au reusit sa isi consolideze resursele in comparatie cu alte departamente, in timp ce 37% au pierdut mai mult decat media.

Specialistii in comunicare din Europa sunt, in general, multumiti de situatia locului lor de munca (69%), desi exista o diferenta considerabila intre regiuni. Cei mai multumiti sunt est-europenii (75%), iar cel mai putin multumiti sunt cei din sud (57%). Desi munca in domeniul relatiilor publice este considerata interesanta deoarece presupune indeplinirea unor sarcini variate si este apreciata de superiori, siguranta locului de munca, salariile si oportunitatile de cariera sunt limitate, potrivit studiului citat.

Comunicarea corporativa este considerata in continuare cel mai important domeniu al profesiei, urmata de comunicarea de brand. Comunicarea on-line, relatiile cu presa online si mediile de socializare au castigat o importanta enorma incepand cu anul 2009 si se preconizeaza o continuare a acestei tendinte.

Pe de alta parte, aproape unul din doi specialisti europeni in comunicare (45%) considera ca, in prezent, comunitatile on-line reprezinta un canal important pentru relatiile publice, in timp ce numai 26% au incredere in Twitter.

Previziunile cu privire la orice platforma de socializare online sunt pozitive, retele cu continut video situandu-se pe primul loc. In pofida acestei perspective, numarul organizatiilor care au inceput deja sa stabileasca anumite linii directoare de lucru in acest domeniu, cum ar fi un set de reguli de actiune in social media, este relativ redus.

Aflat la cea de-a patra editie anuala, studiul international a fost realizat in parteneriat cu revista Communication Director si a fost sponsorizat de compania de monitorizare a mass-media Infopaq si de Grayling, cea de-a doua companie independenta de consultanta in relatii publice din lume. Studiul a inclus 1.955 de participanti din 46 de tari. . Studiul a fost efectuat de un grup de profesori universitari din 11 tari, condus de Prof. Dr. Ansgar Zerfass, Germania.

Studiul complet

Urmărește Daily Business pe Google News