Orange, cel mai mare operator telecom din Romania, si-a bugetat in 2010 un plus de 50% pentru investitiile destinate comunicarii online fata de 2009. Romtelecom investeste anul acesta in comunicare si marketing online cu 15% mai mult fata de acum doi ani. Cosmote si-a crescut la randul sau investitiite in comunicare digitala, pe care o utilizeaza in promovarea fiecarui serviciu si produs din portofoliu.
RCS & RDS admite ca in 2010 interesul companiei fata de publicitatea pe Internet este in crestere fata de anii anteriori, unul dintre motive fiind prezenta in online a „companiilor importante din piata”.
Vodafone, unul dintre operatorii cu cea mai mare expunere in social media – de la conturi de twitter, campanii pe facebook, asocierea in campanii ATL facebook – a ajuns sa isi lanseze in premiera pe Internet spoturile TV.
UPC si-a anuntat din 2009 interesul pentru o expunere web mai larga, crescandu-si, anul trecut, cu 10% bugetul pe online.
Internetul a devenit un canal de comunicare indispensabil in toata lumea advertising-ului, iar pentru marii telecomunicatiilor, cu atat mai mult. De ce? Explica chiar ei.
In cazul Romtelecom, investitiile in online au crescut dupa infiintarea unei divizii dedicate care gestioneaza proiecte complexe in aceasta zona si servicii online, pe langa cele de comunicare clasica, spun reprezentantii companiei.
„Divizia Portal a fost infiintata acum aproximativ un an, ca urmare a orientarii strategice a Romtelecom catre acest mediu. Pentru 2010 ne propunem sa realizam online 5% din totalul vanzarilor Romtelecom (servicii de telefonie, internet si TV). Per total, compania investeste mai mult in comunicare si marketing online, cu aproximativ 15% fata de acum doi ani”, afirma acestia.
Operatorul si-a ales cu grija agentia interactiva cu care lucreaza, Frank Digital, organizand un pitch – procedura care pana in 2009 era o ciudatenie pentru online.
Creatia ATL (publicitate clasica) este declinata si pe online de Grafitti BBDO, agentia care gestioneaza contul de publicitate al Romtelecom.
La Cosmote, investitia alocata bugetului de comunicare online evolueaza si se adapteaza constant, spune Dana Bursuc, senior manager in cadrul departamanetului de marketing al operatorului, scopul final fiind „sa atinga un numar cat mai mare de consumatori”.
Comunicarea online a operatorului este gestionata de agentiile interactive ale grupului Ogilvy Romania, care coordoneaza contul full service de publicitate al operatorului.
Orange a contractat recent, in urma unui pitch, seviciile agentiei Senior Interactive, care gestioneaza toata comunicare online a operatorului.
Comunicarea online a Vodafone este gestionata de MRM Worrldwide Romania, agentie parte a grupului McCann Erikson, in timp ce Intact Interactiv si Splendid Interactive se ocupa de vanzarea de publicitate online si pe mobil a operatorului, iar Kondiment de digital marketing.
UPC, operator care nu a raspuns intrebarilor DailyBusiness.ro pentru acest articol, a anuntat in 2009 o crestere cu 10% a investitiilor in online fata de 2008.
RCS&RDS nu a oferit informatii referitoare la evolutia investitiilor alocate comunicarii online, insa a precizat ca incepand cu 2010 interesul companiei pentru acest mediu a crescut considerabil fata de anii anteriori. Compania nu s-a evidentiat printr-o prezenta online deosebita, abia recent operatorul modernizand aspectul site-ului propriu.