Studiul, realizat pe un esantion de 14.000 de consumatori TV din 13 tari, in intervalul ianuarie-februarie, arata ca 49% dintre respondenti s-au declarat dispusi sa plateasca pentru programe digitale in care nu sunt incluse reclame. In cercetarea similara realizata de Accenture in 2008, doar 37% s-au arata dispusi sa suporte acest cost.
Cercetarea a mai aratat ca modelul de plata a accesului TV prin abonament – situatie in care consumatorii platesc o taxa lunara pentru acces nelimitat la programe – este preferata modelului „pay-to-play”, in care se taxeaza fiecare program vizionat in parte.
„Aceasta concluzie denota rezistenta abonamentelor TV la recesiune, chiar si in climatul economic dur de astazi”, a declarat David Wolf, unul dintre executivii departamentului de media al Accenture.
Accesul la continut video prin modelul pay-to-play are sanse sa primeasca o lovitura anul acesta, considera realizatorii studiului.
6% dintre respondenti au afirmat ca planuiasc sa cheltuiasca mai putin pe achizitia de DVD-uri anul acesta, in timp ce 5% au spus ca vor sa reduca cheltulielile pentru produse video on-demand.
Studiul a conchis ca, in ciuda fragmentarii prin care trece piata traditionala TV, consumul de continut, indiferent de platforma de transmisie, este in crestere.
Cecetarea Accenture a mai aratat ca 74% dintre respondenti ar prefera sa aiba acces la continut pe computerele personale, cu 13 puncte procentuale mai multi decat in 2008, iar 45% dintre consumatorii chestionati au afirmat ca ar prefera sa aiba acces la continut de pe telefoanele mobile.
Tarile incluse in studiul Accenture sunt SUA, Australia, Brazilia, Franta, Germania, Italia, Japonia, Malaezia, Mexic, Coreea, Singapore, Marea Britanie si Spania.