- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
Media & Advertising

Consumatorul pe timp de criza: cinic la reclama clasica, dependent de Internet ca de aer

19 May, 15:57 • andra.gheorghe
Criza si Internetul au dat nastere noii tipologii de consumator: unul care se gandeste mai mult ca niciodata la banii pe care ii are in buzunar, cinic in fata reclamei clasice care-i spune sa cumpere fara sa-i explice de ce, si dependent de Internet, mediul in care are cea mai mare incredere, unde isi cauta majoritatea informatiilor care-l ajuta sa ia decizia de cumparare. Acestea sunt concluziile studiului The Game Changer, prezentat astazi de Nicki Boswell, directorul de research al Initiative Worldwide.
Consumatorul pe timp de criza: cinic la reclama clasica, dependent de Internet ca de aer

Studiul realizat de Initiative s-a raportat la consumatorii din Europa de Vest si SUA, primele regiuni care au intrat in contact cu recesiunea. Cercetarea s-a realizat online si se bazeaza pe raspunsurile a peste 3.000 de persoane active, din Marea Britanie, Germania, Spania, Italia, SUA.

63% dintre respondenti au simtit in mod direct impactul recesiunii, care le-a schimbat radical comportamentul de consum.

In toate pietele evaluate, 45% dintre consumatori sustin ca se pun la curent cu informatiile economice cel putin o data pe zi. Televiziunea este in continuare cel mai popular mijloc de informare, 80% indicand-o ca pe una dintre top 3 surse de informare pe care le utilizeaza, iar 41% dintre respondenti afirmand ca este principala sursa de informare.

Online-ul vine puternic din spate, 71% dintre respondenti pozitionand-ul printre primele 3 canale de informatii pe care le urmaresc, si 21% dintre ei afirmand ca Internetul este principalul mijloc de informare.

Insa, in timp ce TV-ul este canalul cu cea mai mare audienta, Internetul este privit ca cea mai de incredere si detaliata sursa de informatie – in medie cu 35% mai de incredere si detaliat decat TV-ul.

Majoritatea consumatorilor chestionati au comparat Internetul cu oxigenul. Este mediul care le ofera libertatea deplina de a gasi singuri informatia cea mai relevanta pentru ei”, a explicat directorul de cercetare al Initiatiwe Worldwide.

Criza a condus la un declin semnificativ al increderii consumatorilor in institutii si organizatii. Cel mai mic capital de incredere este investit in guvern, banci si companii petroliere.

In schimb, au incredere in familie si prieteni (76%), parerile expertilor (48%) si in continutul online generat de alti consumatori (43%) pe bloguri, forumuri sau site-uri de recenzii.

Publicitatea clasica naste reactii cinice din partea consumatorilor, pentru simplul motiv ca le spune sa cumpere fara sa le argumenteze motivele pentru care ar trebui sa achizitioneze produsul marketat.

Acum, toti se gandesc mai mult ca niciodata la utilitatea produsului, aceasta fiind caracteristica de baza in functie de care decizia de cumparare are loc. Costul este important, in egala masura, pentru cei afectati direct de recesiune (salarii reduse, job-uri pierdute), cat si pentru cei care nu au resimtit aceste efecte ale crize.

Consumatorii asteapta de la advertiseri onestitate, deschidere si autenticitate, criterii mult mai importante acum decat traditia brandului.

Increderea in hipermarketuri a crescut foarte mult, tocmai pentru ca le arata intelegere, prin reducerile si promotiile pe care le pun la dispozitie.

Sa le arati consumatorilor ca esti de partea lor este vital, a subliniat Nicki Boswell.

„Un exemplu relevant este cel al Hyundai. Desi criza a lovit puternic industria auto, au venit cu un mesaj diferit, in favoarea cumparatorului: daca ne cumperi masina si in 2 luni ramai fara job, iti dam banii inapoi”, a afirmat Boswell.

Tot recesiunea a propulsat shoppingul online si evaluarea produselor pe Internet.

Cautarea de informatii despre produse online a crescut cu 49%, cautarea de cupoane pentru reduceri in mediul online a crescut cu 51%, consultarea opiniilor altor consumatori si shoppingul online au urcat, ambele, cu 48%.

Rezultatele cercetarii Initiative Worldwide au aplicabilitate si in Romania, sustin reprezentatii Initiative Romania.

„Ganditi-va ca Romania este a doua tara din Europa ca viteza de crestere a penetrarii online. Consumul zilnic de Internet din Romania este peste media europeana. Volumul tranzactiilor online a crescut cu peste 60% in 2009, utilizarea serviciilor de Internet este, din nou, peste media europena. Toate acestea sunt indicii clare ca onlineul a cucerit si consumatorul roman”, a declarat Octav Popescu, vicepresedintele Initiative.

Urmărește Daily Business pe Google News
Alte articole
BNR lansează, la 1 decembrie, o bancnotă aniversară de 100 de lei cu regele Carol I
BNR lansează, la 1 decembrie, o bancnotă aniversară de 100 de lei cu regele Carol I
Proiecte de investiții în 119 spitale din ţară, s-au alocat 33 de miliarde de lei
Proiecte de investiții în 119 spitale din ţară, s-au alocat 33 de miliarde de lei
Top 10 Forbes miliardarii României. Frații Pavăl (Dedeman) sunt lideri pentru al treilea an la rând
Top 10 Forbes miliardarii României. Frații Pavăl (Dedeman) sunt lideri pentru al treilea an la rând
Fără vize în SUA pentru români, începând din 2025! România s-a calificat în Programul Visa Waiver
Fără vize în SUA pentru români, începând din 2025! România s-a calificat în Programul Visa Waiver
Veste bună pentru mame din 2025! Indemnizaţie mai mare de 5.000 de lei la naşterea copilului
Veste bună pentru mame din 2025! Indemnizaţie mai mare de 5.000 de lei la naşterea copilului
Top 3 cele mai scumpe statui din Bucureşti care vor fi puse în valoare de luminiţele de Crăciun
Top 3 cele mai scumpe statui din Bucureşti care vor fi puse în valoare de luminiţele de Crăciun
Salariul minim crește la 4.050 lei pe lună! Măsura adoptată de Guvern intră în vigoare
Salariul minim crește la 4.050 lei pe lună! Măsura adoptată de Guvern intră în vigoare
Primul tur al alegerilor prezidențiale 2024 ar putea fi anulat! Două cereri depuse la CCR pun sub semnul întrebării validitatea votului
Primul tur al alegerilor prezidențiale 2024 ar putea fi anulat! Două cereri depuse la CCR pun sub semnul ...
Liberalizarea energiei: un dezastru iminent pentru consumatori? Avertismentul dur al Asociației Energia Inteligentă
Liberalizarea energiei: un dezastru iminent pentru consumatori? Avertismentul dur al Asociației Energia ...
Parlamentul European decide soarta bugetului UE 2025 și a noii Comisii Europene!
Parlamentul European decide soarta bugetului UE 2025 și a noii Comisii Europene!
Grevă la Metrorex, după eșecul negocierilor dintre sindicat și conducere!
Grevă la Metrorex, după eșecul negocierilor dintre sindicat și conducere!
Bruxelles se teme. Călin Georgescu ar putea provoca un haos politic în România după victoria sa
Bruxelles se teme. Călin Georgescu ar putea provoca un haos politic în România după victoria sa
Alertă meteo. Vremea se răcește brusc! Ploi în toată țara, temperaturi scăzute și ninsori în zonele montane!
Alertă meteo. Vremea se răcește brusc! Ploi în toată țara, temperaturi scăzute și ninsori în ...
Influencerul care a dat cărțile pe față despre campania de pe Tik Tok a lui Călin Georgescu. A recunoscut că a fost plătit: „Am fost un prost. M-au folosit”
Influencerul care a dat cărțile pe față despre campania de pe Tik Tok a lui Călin Georgescu. A recunoscut ...
CCR declară o ilegalitate legată de PFA și SRL! Se cere eliminarea imediată a legii!
CCR declară o ilegalitate legată de PFA și SRL! Se cere eliminarea imediată a legii!
România ar putea renunța la cărțile de identitate din 2025 dacă intră în Spațiul Schengen!
România ar putea renunța la cărțile de identitate din 2025 dacă intră în Spațiul Schengen!
Lovitură mare pentru muncitori: Unul din 4 angajați ai liderului de piață va fi concediat, în ciuda poziției dominante
Lovitură mare pentru muncitori: Unul din 4 angajați ai liderului de piață va fi concediat, în ciuda ...
Pactul ascuns al lui Călin Georgescu. Strategia-surpriză prin care vrea să cucerească Președinția cu sprijinul unui partid controversat!
Pactul ascuns al lui Călin Georgescu. Strategia-surpriză prin care vrea să cucerească Președinția ...