“Suntem consternati ca ordonanta de urgenta a trecut intr-o maniera
netransparenta, in timpul sedintei de guvern de marti”, a declarat Radu Florescu, presedinte
UAPR.
In ciuda obiectiilor anterioare cu privire la adoptarea acestor
modificari si a disponibilitatii reafirmate, in repetate randuri, de catre UAPR
de a participa activ la dialog si
consultari pe marginea modificarii Legii audiovizualului, nu a fost initiata nici o discutie, cu nici una dintre partile relevante, se arata intr-un comunicat al
Uniunii.
”Guvernul nu a tinut cont de interesele nici uneia dintre celelalte
parti implicate”, mai spune Radu Florescu.
”Legea este
neconstitutionala si creeaza un precedent periculos pentru comunitatea
de afaceri, in conditiile in care o lege este
schimbata peste noapte, fara discutie,
dezbatare sau avertizare prealabila”, sustine sursa citata.
De aceeasi parere
este si IAA, care afirma ca documentul este de natura sa afecteze in mod
negativ functionarea normala si competitiva a industriei de marketing,
media si comunicare.
”Solicitam tuturor partilor implicate autoritai guvernamentale,
asociatii profesionale, societati comerciale) sa isi aloce suficient timp pentru a se intalni si a discuta aspectele contradictorii si sa faca efortul de a cauta si identifica solutii convenabile si acceptabile de catre toti
cei implicatI”, transmite IAA intr-un comunicat.
Rasvan Popescu, presedintele
CNA, a declarat ca Ordonanta adoptata de Guvern pentru modificarea Legii
audiovizualului tine cont de unele observatii facute de CNA, existand insa si
aspecte asupra carora se mai poate reflecta atunci cand Ordonanta va fi dezbatuta
in Parlament, scrie Mediafax.
Alti membri ai CNA au avut o alta parere fata de decizia de
modificare a Legii audiovizualului, luata marti de Guvern.
Gelu Trandafir, membru al CNA, a spus ca Guvernul a adoptat
aceasta Ordonanta fara a fi cerut punctul de vedere al CNA si fara a trimite la
CNA proiectul de OUG, inainte de a-l adopta, pentru a putea fi analizat in
dezbatere publica.
Guvernul a modificat
legislatia audiovizualului stabilind, printre altele, ca preturile oferite de
intermediari, respectiv agentiile de publicitate, clientilor care doresc spatii
publicitare sa fie confirmate in mod obligatoriu si in prealabil cu
radiodifuzorii.
Sumele aferente vor fi platite direct de catre beneficiarul publicitatii catre
radiodifuzor, a anuntat purtatorul de cuvant al Guvernului, Andrei Zaharescu.