Manuela Necula, CEO-ul Ogilvy Romania, Cristi Burci, fondatorul Grafitti BBDO – prima agentie de publicitate din Romania, Dragos Grigoriu – seful Tempo, Lucian Georgescu de la GAV, Stefan Iordache, COO-ul Leo Burnett, Veronica Savanciuc, presedinte Lowe Romania, si Teddy Dumitrescu, CEO-ul Publicis, s-au asezat la aceeasi masa pentru a povesti despre publicitate.
Au glumit, s-au tachinat si si-au adus aminte de creatia facuta in „carciumi”, spoturi filmate cu copiii si uneori amantele distribuitorilor.
Publicitatea romaneasca a pornit cu o mana de oameni care doreau sa inoveze. Nu stiau cum, nu aveau resurse, clienti, televiziuni.
Faceau spoturi intr-o zi, jucau in ele si le vindeau direct clientului.
„Dimineata primeam comanda, pana la 14.00 filmam clipul, iar la 16.00 intra pe post”, spune, razand, Cristian Burci.
Profesionalismul era discutabil, produsul pe care il promovau conta cel mai putin, importanta era factura taiata.
Odata cu intrarea telecomului in Romania, a inceput sa se aseze industria, oamenii s-au pus pe treaba si s-au uitat si la produs, spune Manuela Necula. Un rol hotarator l-a avut si lansarea ProTV-ului, in 1995, adauga Veronica Savanciuc.
Pe langa glume si amintiri, publicitarii s-au intors si in prezentul anului 2010, saracit si fragmantat de criza.
„Viitorul nu suna bine. Uitati-va in piata. Facem publicitate in 2010, cu costuri din 2005-2006. Ceva trebuie sa se schimbe, cineva trebuie sa inoveze din nou”, spune Burci.
Dragos Grigoriu merge mai departe. „Trebuie sa ne gasim curajul de a vorbi franc cu clientii. Sa le spunem in fata: fratilor, nu ne ajung banii pe care ni-i dati, daca aveti nevoie de noi, platiti-ne”.
Manuela Necula, Veronica Savanciuc, Cristian Burci, Dragos Grigoriu, Lucian Georgescu, Stefan Iordache si Teddy Dumitrescu au fost prezenti vineri, 19 noiembrie, la sesiunea de marketing din cadrul conferintelor Zilele Biz, moderata de Bogdan Naumovici, directorul de creatie al Leo Burnett Romania.