Costul unei campanii de comunicare interna care implica logistica, materiale promotionale, inchiriere de locatii, echipamente complexe tehnice, poate varia de la cateva zeci de mii de euro pana la 100.000 de euro.
O campanie de comunicare interna destinata angajatilor este realizata in aceeasi pasi si cu aproximativ aceleasi eforturi necesare pentru o campanie de publicitate sau de comunicare externa, a spus Valcan marti, in cadrul prezentarii facute la PR Forum, eveniment organizat de compania Evensys.
Actiunile de comunicare interna variaza din punct de vedere al costurilor in functie de natura lor. Astfel, spune managerul, un canal foarte eficient in comunicare este intranetul, care presupune costuri relativ mici legate de dezvoltarea si intretinerea sistemului IT si un impact mare la nivelul intregii companii.
Valcan a spus ca actiuni de comunicare interna sunt realizate in mod continuu in cadrul Cosmote, iar in ceea ce priveste campaniile punctuale, acestea constau in aniversari, sarbatoriri, lansari de amploare sau team-building-uri. In 2006, compania a initiat mai mult de 10 proiecte punctuale de comunicare interna.
„Pentru ca rezultatele actiunilor de comunicare interna sa se faca simtite, este nevoie de un procent de minim 10% din bugetul de comunicare al unei companii”, a explicat pentru DailyBusiness Gabriela Darie, consultant independent de relatii publice.
In general, companiile romanesti tind sa ignore acest segment al comunicarii, punand accent mai mare pe comunicare de marketing, sau, mai nou, pe comunicarea corporatista (campaniile de responsabilitate sociala), a continuat ea.
„Companiile romanesti care investesc mai mult in comunicarea interna sunt multinationalele, care urmeaza politica generala din tara de origine”, a conchis Darie.
Cosmote a raportat o pierdere neta de 91,6 mil. euro pe anul 2006 in Romania si o pierdere operationala (EBITDA) de 65,7 mil. euro, rezultate atribuite de oficialii companiei investitiilor masive facute de la relansarea companiei, in decembrie 2005.